In this paper, the author emphasizes the importance of the study of the mind, the brain and organs related to it, in the pedagogy of Montessori and Dewey . In this paper that relationship will be treated through some structural features of the methodological education. For example: the environment , experience, learning and intellectual movement. These elements are the result of a continuous work between the soul and the body.
Nel presente contributo, l'Autrice mette in rilievo l’importanza dello studio della mente, del cervello e degli organi ad esso correlati, e lo sviluppo relativo ad essi nella pedagogia della Montessori e di Dewey. Nelle pagine di questo intervento tale rapporto verrà trattato attraverso alcune caratteristiche strutturali dell’impianto metodologico educativo, ovvero: l’ambiente, l’esperienza, l’apprendimento e il moto intellettivo. Infatti, è implicito che questi elementi siano strettamente frutto di un lavorìo continuo tra l’anima e il corpo.
La forza creativa della mente: Montessori-Dewey - Mind's Creative Power: Montessori-Dewey
PEZZANO, Teodora
2015-01-01
Abstract
In this paper, the author emphasizes the importance of the study of the mind, the brain and organs related to it, in the pedagogy of Montessori and Dewey . In this paper that relationship will be treated through some structural features of the methodological education. For example: the environment , experience, learning and intellectual movement. These elements are the result of a continuous work between the soul and the body.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.