The author describes the concept of intentionality within a theory of education. Starting from Husserl’s conception he tries to deepen the relationship between the idea of intentionality in Husserl and the new trends on intentionality in new pragmatism philosophy. This relationship is analyzed according to the meaning of a theory of education.
L’autore descrive il concetto di intenzionalità nell’ambito di una teoria dell’educazione. Partendo dalla concezione di Husserl egli tenta di approfondire la relazione tra l’idea di intenzionalità in Husserl e le nuove tendenze sull’intenzionalità nella filosofia del neopragmatismo. Questa relazione è analizzata in relazione al significato di una teoria dell’educazione.
L'intenzionalità in pedagogia:un'ipotesi
SPADAFORA, Giuseppe
2004-01-01
Abstract
The author describes the concept of intentionality within a theory of education. Starting from Husserl’s conception he tries to deepen the relationship between the idea of intentionality in Husserl and the new trends on intentionality in new pragmatism philosophy. This relationship is analyzed according to the meaning of a theory of education.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.