The author presents a collection of essays where different aspects of a critical pedagogy are focussed. In particular, the essays analyze from different points of view the problem of a pedagogy for democracy, which is clear from the point of view of epistemological foundation and aimed at the individual’s emancipation, considered as the creation of a new democracy in the school and in society.
L’autore presenta la raccolta di saggi in cui si focalizzano vari aspetti di una pedagogia critica. In particolare i saggi analizzano, da diversi punti di vista, il problema di una pedagogia per la democrazia che sia chiaro dal punto di vista della fondazione epistemologica e sia orientato per l’emancipazione dell’individuo, intesa come costruzione di una nuova democrazia nella scuola e nella società.
Prefazione
SPADAFORA, Giuseppe
2010-01-01
Abstract
The author presents a collection of essays where different aspects of a critical pedagogy are focussed. In particular, the essays analyze from different points of view the problem of a pedagogy for democracy, which is clear from the point of view of epistemological foundation and aimed at the individual’s emancipation, considered as the creation of a new democracy in the school and in society.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.