The author describes John Dewey’s theory of inquiry compared with Hilary Putnam’s pragmatism. This comparison is important to understand the role of a theory of education within pragmatism theory. The author asserts that only Dewey’s pragmatism theory is related to education and to the problems of democracy.
L’autore descrive la teoria dell’indagine di John Dewey confrontata con il pragmatismo di Hilary Putnam. Questa comparazione è importante per comprendere il ruolo di una teoria dell’educazione nella teoria del pragmatismo. L’autore afferma che solo la teoria pragmatista deweyana è collegata all’educazione e ai problemi della democrazia.
La teoria dell'indagine deweyana e il realismo interno di Putnam. Dimensioni pedagogiche
SPADAFORA, Giuseppe
2002-01-01
Abstract
The author describes John Dewey’s theory of inquiry compared with Hilary Putnam’s pragmatism. This comparison is important to understand the role of a theory of education within pragmatism theory. The author asserts that only Dewey’s pragmatism theory is related to education and to the problems of democracy.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.