In this article, which is the expression of the paper to the World Conference on John Dewey held in October 2009, the author focuses on a new aspect on the concept of “the sources of a science of education”, that was unknown in American culture. The possibility Dewey has to build a science of education in 1929 is based on the objective difficulty in that period of great crisis to trust in the possibility of education to build democracy. The crisis of 1929 demonstrates that it is necessary to understand if education can be scientific in order to control the process of education and democracy.

In questo articolo, espressione dell’intervento al convegno mondiale su John Dewey tenutosi a Buffalo (U.S.A) nell’ottobre del 2009, l’autore focalizza un aspetto nuovo sul concetto di “fonti di una scienza dell’educazione” per altro sconosciuto nella cultura americana. La possibilità che Dewey ha di costruire una scienza dell’educazione nel 1929 è dovuta alla oggettiva difficoltà nel periodo della grande crisi di avere fiducia nell’educazione che sembrava potesse costruire la democrazia. La crisi del 1929 dimostra che è necessario comprendere se l’educazione può essere scientifica per controllare I processi dell’educazione e della democrazia.

"The Sources of a Science of Education" by John Dewey and the Italian Interpretations

SPADAFORA, Giuseppe
2011-01-01

Abstract

In this article, which is the expression of the paper to the World Conference on John Dewey held in October 2009, the author focuses on a new aspect on the concept of “the sources of a science of education”, that was unknown in American culture. The possibility Dewey has to build a science of education in 1929 is based on the objective difficulty in that period of great crisis to trust in the possibility of education to build democracy. The crisis of 1929 demonstrates that it is necessary to understand if education can be scientific in order to control the process of education and democracy.
2011
978-16-161-4229-2
In questo articolo, espressione dell’intervento al convegno mondiale su John Dewey tenutosi a Buffalo (U.S.A) nell’ottobre del 2009, l’autore focalizza un aspetto nuovo sul concetto di “fonti di una scienza dell’educazione” per altro sconosciuto nella cultura americana. La possibilità che Dewey ha di costruire una scienza dell’educazione nel 1929 è dovuta alla oggettiva difficoltà nel periodo della grande crisi di avere fiducia nell’educazione che sembrava potesse costruire la democrazia. La crisi del 1929 dimostra che è necessario comprendere se l’educazione può essere scientifica per controllare I processi dell’educazione e della democrazia.
Le fonti di una scienza dell'educazione; Democrazia; Globalizazzione
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.11770/170388
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