The author wants to demonstrate that the result of the pedagogic process is the concept of formation. Formation develops in different phases but, above all, it is the expression of the person’s formation as unique, unrepeatable and specific subject. In particular, the development of the person is expressed through education, which can determine a negative process (conformation), a positive one (emancipation) and, in general, determines the acknowledgement of the person in order to build democracy.
L’autore vuole dimostrare che il risultato del processo pedagogico è sicuramente il concetto di formazione. La formazione si sviluppa in diverse fasi ma, soprattutto, è espressione della formazione della persona come soggetto unico, irripetibile e specifico. In particolare lo sviluppo della persona si esprime tramite l’educazione che può determinare un processo negativo (conformazione), positivo (emancipazione), e in generale determina il riconoscimento della persona per costruire la democrazia.
Formazione, persona, democrazia tra conformazione, riconoscimento, emancipazione
SPADAFORA, Giuseppe
2008-01-01
Abstract
The author wants to demonstrate that the result of the pedagogic process is the concept of formation. Formation develops in different phases but, above all, it is the expression of the person’s formation as unique, unrepeatable and specific subject. In particular, the development of the person is expressed through education, which can determine a negative process (conformation), a positive one (emancipation) and, in general, determines the acknowledgement of the person in order to build democracy.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.