The education-democracy relationship is a fundamental aspect of the contemporary cultural debate. Even though the concept of “learning democracy” has become a central topic of law research, it is clear that education and, thus, pedagogy must be considered as a possibility to build democratic values. And this idea of education as the possibility to build democracy is the central topic of contemporary pedagogic research.
Il rapporto educazione-democrazia è un aspetto fondamentale del dibattito culturale contemporaneo. Anche se il concetto di “imparare democrazia” è diventato un tema centrale della ricerca giuridica, è chiaro che l’educazione e, quindi, la pedagogia deve essere considerata una possibilità per costruire i valori democratici. E questa concezione dell’educazione come possibilità per costruire la democrazia è il tema centrale della ricerca pedagogica contemporanea.
L'educazione come possibilità per costruire la democrazia. Alcune suggestioni
SPADAFORA, Giuseppe
2010-01-01
Abstract
The education-democracy relationship is a fundamental aspect of the contemporary cultural debate. Even though the concept of “learning democracy” has become a central topic of law research, it is clear that education and, thus, pedagogy must be considered as a possibility to build democratic values. And this idea of education as the possibility to build democracy is the central topic of contemporary pedagogic research.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.