The work is placed in the broad debate of critical reflection regarding the use of computers as tools for learning in kindergarten and places emphasis on the types of activities that are best suited to the meeting of children with computers and on the methodology of teacher training that enhances their specific. After introducing a brief theoretical framework, it presents the experience of action research, conducted in the Center for the Study of Education (ICSID) of the University of Calabria, accompanied by some interesting results, and finally, conclusions close the contribution
Il lavoro si colloca nell’ampio dibattito di riflessione critica inerente l’impiego del computer, quale strumento per apprendere, nella scuola dell’Infanzia e pone l’accento sulle tipologie d’attività che meglio si adattano all’incontro dei bambini con il computer, nonché sulla metodologia di formazione degli insegnanti che valorizzi il loro specifico. Dopo aver introdotto un breve quadro di riferimento teorico, si espone l’esperienza di ricerca-azione, condotta nel Centro Interdipartimentale di Ricerca Didattica (CIRD) dell’Università della Calabria, corredata da alcuni interessanti risultati ottenuti; infine, relative conclusioni chiudono il contributo.
Attività ludico-formative nella scuola dell'Infanzia con il software INF@0.1: un'esperienza in Calabria.
SERPE, Annarosa;
2011-01-01
Abstract
The work is placed in the broad debate of critical reflection regarding the use of computers as tools for learning in kindergarten and places emphasis on the types of activities that are best suited to the meeting of children with computers and on the methodology of teacher training that enhances their specific. After introducing a brief theoretical framework, it presents the experience of action research, conducted in the Center for the Study of Education (ICSID) of the University of Calabria, accompanied by some interesting results, and finally, conclusions close the contributionI documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.