In this monograph the author tries to demonstrate the identity of pedagogy. The specificity of pedagogy is its negative identity.The pedagogy as a theory of education is an expression of particular knowledge which, inevitably has been expropriated from philsophy, science and poltics. The authors who represent this expropriation are Giovanni Gentile for philosophy, Jean Piaget for pshychology, Antonio Gramsci for politics.
In questa monografia l’autore tenta di dimostrare l’identità della pedagogia. La specificità della pedagogia è la sua identità negativa. La pedagogia come teoria dell’educazione è un’espressione della conoscenza particolare che, inevitabilmente, è stata espropriata dalla filosofia, dalla scienza e dalla politica. Gli autori che rappresentano questa espropriazione sono: Giovanni Gentile per la filosofia, Jean Piaget per la psicologia, Antonio Gramsci per la politica.
L'identità negativa della pedagogia
SPADAFORA, Giuseppe
1992-01-01
Abstract
In this monograph the author tries to demonstrate the identity of pedagogy. The specificity of pedagogy is its negative identity.The pedagogy as a theory of education is an expression of particular knowledge which, inevitably has been expropriated from philsophy, science and poltics. The authors who represent this expropriation are Giovanni Gentile for philosophy, Jean Piaget for pshychology, Antonio Gramsci for politics.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.