The author, in this monograph on John Dewey’s thought, explores in a thematic way, the concept of praxis in American philsopher’s thought. Influenced by the Angelo Broccoli’s interpretation of Thesis on Fuerebach of young Marx (Marxismo e educazione, La Nuova Italia, Firenze, 1982), the author deals with Dewey’s pedagogy within his philosophy, and defines it a “uncompleted philosophy of praxis”, since that it is not linked to the concept of transformation of reality.
L’autore, in questa sua monografia sul pensiero di John Dewey, esplora tematicamente il concetto di prassi nel pensiero del filosofo americano. Influenzato dalla interpretazione di Angelo Broccoli delle Tesi su Feuerbach del giovane Marx (Marxismo e educazione, La Nuova Italia, Firenze, 1982), l’autore tratta la pedagogia di Dewey all’interno della sua filosofia e la definisce una “filosofia della prassi incompiuta” in quanto non legata al concetto di trasformazione della realtà.
Rileggendo la pedagogia di Dewey
SPADAFORA, Giuseppe
1984-01-01
Abstract
The author, in this monograph on John Dewey’s thought, explores in a thematic way, the concept of praxis in American philsopher’s thought. Influenced by the Angelo Broccoli’s interpretation of Thesis on Fuerebach of young Marx (Marxismo e educazione, La Nuova Italia, Firenze, 1982), the author deals with Dewey’s pedagogy within his philosophy, and defines it a “uncompleted philosophy of praxis”, since that it is not linked to the concept of transformation of reality.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.