The author in this monograph analyzes the lay pedagogy in Italy related to the theory of Angelo Broccoli. Broccoli represents with Mario Alighiero Manacorda, Antonio Santoni Rugiu and Dina Bertoni Jovine the most important marxist philosopher of education. Angelo Broccoli developed particularly the concept of ideology and praxis, negative and positive education. In this way he considers that the praxis is ambivalent, both positive and negative as pedagogy applied to human life.
L’autore in questa monografia analizza la pedagogia laica in Italia collegata ad Angelo Broccoli. Broccoli rappresenta con Mario Alighiero Manacorda, Antonio Santoni Rugiu e Dina Bertoni Jovine il più importante filosofo marxista dell’educazione. Angelo Broccoli sviluppò particolarmente il concetto di ideologia e di prassi, di educazione negativa e positiva. In questo modo egli considera che la prassi è ambivalente, sia positiva sia negativa, come una pedagogia applicata alla vita umana.
La pedagogia laica in Italia e Angelo Broccoli
SPADAFORA, Giuseppe
1992-01-01
Abstract
The author in this monograph analyzes the lay pedagogy in Italy related to the theory of Angelo Broccoli. Broccoli represents with Mario Alighiero Manacorda, Antonio Santoni Rugiu and Dina Bertoni Jovine the most important marxist philosopher of education. Angelo Broccoli developed particularly the concept of ideology and praxis, negative and positive education. In this way he considers that the praxis is ambivalent, both positive and negative as pedagogy applied to human life.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.