CALVANI, Antonio
CALVANI, Antonio
Mostra
records
Risultati 1 - 5 di 5 (tempo di esecuzione: 0.002 secondi).
Evidence, Myths and Teaching Practices: The Case of Teaching Reading in Italian Schools
2024-01-01 Miranda, S.; Calvani, A.; Damiani, P.; Montesano, L.; Ventriglia, L
Evidence, Myths and Teaching Practices: The Case of Teaching Reading in Italian Schools
2022-01-01 Calvani, A.; Damiani, P.; Miranda, S.; Montesano, L.; Ventriglia, L.
Evidenze scientifiche ed insegnamento della lettura. Perché una alfabetizzazione fono-sillabica strutturata è necessaria per tutti i bambini
2021-01-01 Calvani, Antonio; Damiani, Paola; Montesano, L.; Miranda, Sergio; Ventriglia, Luciana
Improving Reading Comprehension and Summarising Skills in Primary School: A Quasi-Experimental Study
2023-01-01 Calvani, Antonio; Marzano, Antonio; Montesano, Lorena; Pellegrini, Marta; Rizzo, Amalia Lavinia; Traversetti, Marianna; Vivanet, Giuliano
TEACHING TO READ: AN INTERESTING INTERFACE BETWEEN NEUROSCIENCE AND EDUCATION
2022-01-01 Calvani, Antonio; Damiani, Paola; Miranda, Sergio; Montesano, Lorena; Ventriglia, Luciana
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
Evidence, Myths and Teaching Practices: The Case of Teaching Reading in Italian Schools | 1-gen-2024 | Miranda, S.; Calvani, A.; Damiani, P.; Montesano, L.; Ventriglia, L | |
Evidence, Myths and Teaching Practices: The Case of Teaching Reading in Italian Schools | 1-gen-2022 | Calvani, A.; Damiani, P.; Miranda, S.; Montesano, L.; Ventriglia, L. | |
Evidenze scientifiche ed insegnamento della lettura. Perché una alfabetizzazione fono-sillabica strutturata è necessaria per tutti i bambini | 1-gen-2021 | Calvani, Antonio; Damiani, Paola; Montesano, L.; Miranda, Sergio; Ventriglia, Luciana | |
Improving Reading Comprehension and Summarising Skills in Primary School: A Quasi-Experimental Study | 1-gen-2023 | Calvani, Antonio; Marzano, Antonio; Montesano, Lorena; Pellegrini, Marta; Rizzo, Amalia Lavinia; Traversetti, Marianna; Vivanet, Giuliano | |
TEACHING TO READ: AN INTERESTING INTERFACE BETWEEN NEUROSCIENCE AND EDUCATION | 1-gen-2022 | Calvani, Antonio; Damiani, Paola; Miranda, Sergio; Montesano, Lorena; Ventriglia, Luciana |