Many companies offer to their customers the opportunity to add own signs to products. We define this approach «intimization», and compare it with other personalization approaches. Results of two studies demonstrate that intimization interacts with personality traits (such as need for uniqueness) and brand.

Customer Intimization: segni e simboli individuali nella personalizzazione dell’offerta

RAIMONDO, MARIA ANTONIETTA;MICELI, Gaetano;
2009-01-01

Abstract

Many companies offer to their customers the opportunity to add own signs to products. We define this approach «intimization», and compare it with other personalization approaches. Results of two studies demonstrate that intimization interacts with personality traits (such as need for uniqueness) and brand.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.11770/123764
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact