This article presents an activity workshop for mathematics from a question/game in the Settimana Enigmistica n°3683. The playful environment stimulates students' interest and emphasizes the role of mathematics in contexts outside the school. The methodology of problem solving can expand their cultural horizons and to use the computer, as an educational tool in the programming MatCos.
In questo articolo si presenta un’attività laboratoriale di matematica a partire da un quesito/gioco proposto nella Settimana Enigmistica n°3683. Il contesto ludico stimola l’interesse degli studenti e rimarca la funzione della matematica in contesti extra-scolastici. La metodologia del problem solving consente di allargare gli orizzonti culturali e di usare il calcolatore, come strumento pedagogico, nell’ambiente di programmazione MatCos.
Dalla Settimana Enigmistica al Laboratorio di Matematica
SERPE, Annarosa
2012-01-01
Abstract
This article presents an activity workshop for mathematics from a question/game in the Settimana Enigmistica n°3683. The playful environment stimulates students' interest and emphasizes the role of mathematics in contexts outside the school. The methodology of problem solving can expand their cultural horizons and to use the computer, as an educational tool in the programming MatCos.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.