Nowadays the users’ experiences with heritage call for innovations and adaptations, in order to offer to visitors, instead of the precedent passive activities, unique and meaningful personal events. An interesting case is represented by Emozioni da Museo, an initiative of Palazzo Vecchio.

L’approccio esperienziale nell’offerta dei beni culturali. Il caso di “Emozioni da Museo”

FERRARI, Sonia;
2008-01-01

Abstract

Nowadays the users’ experiences with heritage call for innovations and adaptations, in order to offer to visitors, instead of the precedent passive activities, unique and meaningful personal events. An interesting case is represented by Emozioni da Museo, an initiative of Palazzo Vecchio.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.11770/136941
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact