In this essay the author tries to answer to this question: the ungoverned development of social rights can help the respect and the protection of the citizen. The worry is that the ungoverned development of social rights of the citizens can determine a possible decline of the social individualism, which can limit the same general principles on which the rights are based. According to the author’s opinion, this issue determines the alliance of the law with the pedagogy. Keywords: Social Rights, Solidarity, Pedagogy
Nel presente saggio l’autore cerca di rispondere alla seguente domanda: lo sviluppo incontrollato dei diritti sociali consente il rispetto e la tutela del cittadino? La preoccupazione è che lo sviluppo non regolato dei diritti sociali dei cittadini stia generando una possibile deriva individualistica, che limita quegli stessi princìpi generali da cui i diritti promanano. A giudizio di chi scrive questo problema richiede la necessaria alleanza tra la riflessione pedagogica e la teoria giuridica dei diritti. Parole chiave: diritti sociali, solidarietà, pedagogia
Pedagogia dei diritti e libertà del cittadino
SPADAFORA, Giuseppe
2015-01-01
Abstract
In this essay the author tries to answer to this question: the ungoverned development of social rights can help the respect and the protection of the citizen. The worry is that the ungoverned development of social rights of the citizens can determine a possible decline of the social individualism, which can limit the same general principles on which the rights are based. According to the author’s opinion, this issue determines the alliance of the law with the pedagogy. Keywords: Social Rights, Solidarity, PedagogyI documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.