“Problematicism From Educational Philosophy to Pedagogy as a Science Problematicism", published by Milella in 2011, is one of Massimo Baldacci’s last works. This eminent scholar of educational processes proposes to clarify the identity of pedagogy by means of a critical-rationalistic methodology. The Author, then, keeping faith in the though express in this work, accomplish a critical-pedagogic analysis on the subject-matter.
In questo lavoro l'Autrice compie un'analisi del testo di uno tra i maggiori pedagogisti contemporanei Massimo Baldacci, "Il problematicismo. Dalla filosofia dell'educazione alla pedagogia come scienza". Un volume tra i più originali sull'argomento che mette in rilievo la difficoltà di rileggere criticamente il Problematicismo. L'Autrice, dunque, tenendo fede al pensiero espresso nel volume compie un'analisi critico-pedagogico sull'argomento.
A proposito del Problematicismo pedagogico. On the Pedagogical Problematicism.
PEZZANO, Teodora
2012-01-01
Abstract
“Problematicism From Educational Philosophy to Pedagogy as a Science Problematicism", published by Milella in 2011, is one of Massimo Baldacci’s last works. This eminent scholar of educational processes proposes to clarify the identity of pedagogy by means of a critical-rationalistic methodology. The Author, then, keeping faith in the though express in this work, accomplish a critical-pedagogic analysis on the subject-matter.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.