This paper is an attempt to clarify two aspects of Dewey’s thougth : the nature of the concept of education and the necessity of curriculum. The discussion shows the decline of the autority education and the necessity for a quest of new sources and values that arise from experience, to improve it.
Il presente paper è un tentativo riflessione su due degli aspetti chiave del pensiero di John Dewey: la natura del concetto di educazione e del curriculum. La discussione mostra il declino di un tipo di educazione autoritaria e la necessità di ricercare nuove fonti, nuove risorse, nuovi valori che nascano dall’esperienza, maturino nell’esperienza e accrescano l’esperienza stessa.
La genesi del problema educativo nel pensiero di John Dewey. The Genesis of Educational Problem in Dewey's Thought.
PEZZANO, Teodora
2013-01-01
Abstract
This paper is an attempt to clarify two aspects of Dewey’s thougth : the nature of the concept of education and the necessity of curriculum. The discussion shows the decline of the autority education and the necessity for a quest of new sources and values that arise from experience, to improve it.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.