The classical culture considers the muteness the biological consequence of deafness (Aristotle, Historia Animalium) and the condition that legitimate and explains the existence of visual-gestural languages (Plato, Cratylus). This objective and positive consideration disappears from history for many centuries. Peculiar "sign of the times", it is reborn in the Enlightenment. Specifically, it is stated with philosophical and linguistic “heresy” of Charles-Michel L’Épée. and the invention of the “mimed signs”.
La cultura classica considera il mutismo la mera conseguenza biologica della sordità (Aristotele, Historia Animalium) e la condizione che legittima e spiega l’esistenza di lingue visivo-gestuali (Platone, Cratilo). Questo tipo di considerazione obiettiva e positiva scompare dalla storia per molti secoli. Vero “segno dei tempi”, essa riemerge nel corso del secolo dei Lumi. Essa rinasce grazie all’eresia filosofico-linguistica di Charles-Michel L’Épée e all’invenzione dei “segni mimati”.
Un segno dei tempi. L'eresia pedagogico-linguistica di Charles-Michel L'Epée
CHIRICO', DONATAWriting – Original Draft Preparation
2016-01-01
Abstract
The classical culture considers the muteness the biological consequence of deafness (Aristotle, Historia Animalium) and the condition that legitimate and explains the existence of visual-gestural languages (Plato, Cratylus). This objective and positive consideration disappears from history for many centuries. Peculiar "sign of the times", it is reborn in the Enlightenment. Specifically, it is stated with philosophical and linguistic “heresy” of Charles-Michel L’Épée. and the invention of the “mimed signs”.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.