The purpose of this essay is to attempt a semiotic/textual reading of a place for teaching and educational activities, paying particular attention to the notion of affordance elaborated by James Gibson (1904-1979) and the notion of “narrative schema” predisposed by A.J. Greimas(1917-1992).

Comunicazione e didattica tra affordance e testualità.

LO FEUDO, Giorgio
2017-01-01

Abstract

The purpose of this essay is to attempt a semiotic/textual reading of a place for teaching and educational activities, paying particular attention to the notion of affordance elaborated by James Gibson (1904-1979) and the notion of “narrative schema” predisposed by A.J. Greimas(1917-1992).
2017
semiotica; testo; affordance; comunicazione; didattica; formazione
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.11770/157091
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact