This paper aims to validate the hypothesis of the “Educational Difference” (Rastelli, 2010) that articulates in 2 main points: a)a particular way of teaching can foster the interlanguage development; b)a teacher can contribute to improve learners’ ability to process inputs and to facilitate learning natural process. In particular, the hypothesis we move from are the following: i)the “Focus on Form” has positive effect on acquisition; ii)identifying and explaining a rule supports the efficiency of natural mechanism of acquisition; iii)a negative feedback supports more the acquisition in a classroom setting compared to the spontaneous feedback.

Questo contributo è volto a provare la validità dell’ipotesi della differenza didattica (Rastelli, 2010) che si articola secondo due punti essenziali: a. un certo tipo di insegnamento può favorire lo sviluppo dell’interlingua; b. l’insegnante può contribuire a migliorare la capacità degli apprendenti di processare l’input e facilitare i processi naturali di acquisizione. In particolare, le ipotesi che muovono il nostro lavoro sono le seguenti: i. il Focus on Form ha effetti positivi sull’acquisizione; ii. l’individuazione e l’esplicitazione della regola asseconda l’efficacia dei meccanismi naturali di acquisizione; iii. il feedback negativo sostiene maggiormente l’acquisizione in classe rispetto al feedback spontaneo.

The Role of Grammar Teaching: A Proposal for Chinese Students of Italian L2

DE MARCO, Anna;
2012-01-01

Abstract

This paper aims to validate the hypothesis of the “Educational Difference” (Rastelli, 2010) that articulates in 2 main points: a)a particular way of teaching can foster the interlanguage development; b)a teacher can contribute to improve learners’ ability to process inputs and to facilitate learning natural process. In particular, the hypothesis we move from are the following: i)the “Focus on Form” has positive effect on acquisition; ii)identifying and explaining a rule supports the efficiency of natural mechanism of acquisition; iii)a negative feedback supports more the acquisition in a classroom setting compared to the spontaneous feedback.
2012
978-3-0343-1080-2
Questo contributo è volto a provare la validità dell’ipotesi della differenza didattica (Rastelli, 2010) che si articola secondo due punti essenziali: a. un certo tipo di insegnamento può favorire lo sviluppo dell’interlingua; b. l’insegnante può contribuire a migliorare la capacità degli apprendenti di processare l’input e facilitare i processi naturali di acquisizione. In particolare, le ipotesi che muovono il nostro lavoro sono le seguenti: i. il Focus on Form ha effetti positivi sull’acquisizione; ii. l’individuazione e l’esplicitazione della regola asseconda l’efficacia dei meccanismi naturali di acquisizione; iii. il feedback negativo sostiene maggiormente l’acquisizione in classe rispetto al feedback spontaneo.
language acquisition; language teaching; grammar
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.11770/161563
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