Digital culture requires a constant implementation of multilevel digital skills, oriented both to the management of tools and content. Monopoly’s blended learning model refers to this latter dimension, and aims to implement the development of digital skills for media education. The article presents the results of experimentation conducted with students of the Communication, culture and media education course at the University of Calabria.
La cultura digitale richiede una costante implementazione di competenze digitali a più livelli, orientate sia alla gestione degli strumenti, sia a quella dei contenuti. A questa ultima dimensione fa riferimento il modello blended learning di Monopoli, che mira a implementare lo sviluppo di competenze digitali per la progettazione e la gestione di percorsi media educativi. L’articolo presenta i risultati della sperimentazione del modello formativo con gli studenti iscritti al corso di Comunicazione cultura e media education dell’Università della Calabria.
Competenze digitali per la media education: il modello blended learning di Monopoli
Giovannella Greco;maria caria
2020-01-01
Abstract
Digital culture requires a constant implementation of multilevel digital skills, oriented both to the management of tools and content. Monopoly’s blended learning model refers to this latter dimension, and aims to implement the development of digital skills for media education. The article presents the results of experimentation conducted with students of the Communication, culture and media education course at the University of Calabria.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.