This paper develops two central themes of the Canti Orfici, intrinsically connected to each other: Orphism, with particular attention to La Notte, and Dino Campana’s relationship with Nietzschean sources, in order to deepen the latent trace of a Nietzscheanism scattered in the metaphors and symbols of the poetic word.

Rileggendo i Canti Orfici. L’ombra di Nietzsche

P. COLONNELLO
2022-01-01

Abstract

This paper develops two central themes of the Canti Orfici, intrinsically connected to each other: Orphism, with particular attention to La Notte, and Dino Campana’s relationship with Nietzschean sources, in order to deepen the latent trace of a Nietzscheanism scattered in the metaphors and symbols of the poetic word.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.11770/343465
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact