MONTESANO, Lorena
MONTESANO, Lorena
Dipartimento di Matematica e Informatica
Academic Achievement and Satisfaction Among University Students With Specific Learning Disabilities: The Roles of Soft Skills and Study-Related Factors
2023-01-01 Casali, N.; Meneghetti, C.; Tinti, C.; Re, A. M.; Sini, B.; Passolunghi, M. C.; Valenti, A.; Montesano, L.; Pellegrino, G.; Carretti, B.
Academic Challenges of Students with Specific Learning Disorder: Functional Profiles and Pedagogical-Didactic Implications
2024-01-01 Montesano, Lorena; Valenti, Antonella
Associations Between Social Functioning and Indicators of University Student Engagement
2025-01-01 Turi, Marco; Servidio, Rocco; Esposito, Giovanna; Tenuta, Flaviana; Montesano, Lorena; De Giacomo, Andrea; Valenti, Antonella; Freda, Maria Francesca; Pagani, Linda S.; Craig, Francesco
Belief System of the Specialised Teachers for Students With Disabilities. A Survey Conducted at the University of Calabria
2021-01-01 Montesano, Lorena; Straniero, Alessandra Maria; Valenti, Antonella
Come migliorare la comprensione del testo. Il programma Reading Comprehension-Reciprocal Teaching (RC-RT)
2020-01-01 Rizzo, A. L.; Montesano, L.; Traversetti, M.
Convinzioni e atteggiamenti rispetto all’inclusione e alla disabilità degli insegnanti di sostegno in formazione all’Università della Calabria
2020-01-01 Straniero, A.; Montesano, L.
Didattica universitaria e studenti con DSA: barriere e facilitatori
2020-01-01 Montesano, L.; Valenti, A.
Difficulties of Young Adults With Dyslexia in Reading and Writing Numbers
2022-01-01 Cornoldi, Cesare; Rivella, Carlotta; Montesano, Lorena; Toffalini, Enrico
Disturbi Specifici dell’Apprendimento e didattica universitaria inclusiva. Studi e ricerche
2025-01-01 Montesano, Lorena
Disturbi specifici dell’apprendimento nel giovane adulto
2020-01-01 Montesano, L.
Disturbo dello spettro Autistico: importanza dell'intervento precoce e mirato
2016-01-01 Cannatelli, Maria Vittoria; Iazzolino, Pamela; Sapia, Sonia; Montesano, Lorena; Valenti, Antonella
Efficacia dell'Imagery Rescripting nel ridurre le convinzioni disfunzionali: uno studio pilota
2021-01-01 Otera, Rossana; Aragona, Bianca; Figoli, Giuliana; Montesano, Lorena; Pucci, Silvia; Mancini, Francesco; Basile, Barbara
Esempio di somministrazione della batteria LSC-SUA: caso clinico
2020-01-01 Montesano, L.
Evidence, Myths and Teaching Practices: The Case of Teaching Reading in Italian Schools
2024-01-01 Miranda, S.; Calvani, A.; Damiani, P.; Montesano, L.; Ventriglia, L
Evidence, Myths and Teaching Practices: The Case of Teaching Reading in Italian Schools
2022-01-01 Calvani, A.; Damiani, P.; Miranda, S.; Montesano, L.; Ventriglia, L.
EVIDENCE, MYTHS AND TEACHING PRACTICES: THE CASE OF TEACHING READING IN ITALIAN SCHOOLS.
2024-01-01 Miranda, Sergio; Calvani, Antonio; Damiani, Paola; Montesano, Lorena; Ventriglia, Luciana
Evidenze scientifiche ed insegnamento della lettura. Perché una alfabetizzazione fono-sillabica strutturata è necessaria per tutti i bambini
2021-01-01 Calvani, Antonio; Damiani, Paola; Montesano, L.; Miranda, Sergio; Ventriglia, Luciana
Evoluzione delle prove diagnostiche dall’età evolutiva a quella adulta
2020-01-01 Corndoli, C.; Montesano, L.
FORDYSVAR EBOOK: Best practices and technological resources for students with Specific Learning Difficulties (SpLDs).
2022-01-01 Bogdan Toma, Radu; Hortigüela Alcalá, David; Velasco Pérez, Sonia; Montesano, Lorena; Ioan, Angela; Luisa Lorusso, M.; Martinuzzi, Andrea; Manuel Barrigão Gonçalves, Vitor; Rodríguez Cano, Sonia; Delgado Benito, Vanesa; Ausín Villaverde, Vanesa; Muñoz Martín, Lucía
FORDYSVAR: Book on specific learning difficulties in reading
2022-01-01 Casado Muñoz, R.; Santa Olalla Mariscal, G.; Medina Gómez, M.; Montesano, L.; Muñoz Martín, L.; Lozano Arnáiz, L.; Lorusso, M. L.; Martinuzzi, A.; Ioan, A.; Costa Ruiz, B.
| Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
|---|---|---|---|
| Academic Achievement and Satisfaction Among University Students With Specific Learning Disabilities: The Roles of Soft Skills and Study-Related Factors | 1-gen-2023 | Casali, N.; Meneghetti, C.; Tinti, C.; Re, A. M.; Sini, B.; Passolunghi, M. C.; Valenti, A.; Montesano, L.; Pellegrino, G.; Carretti, B. | |
| Academic Challenges of Students with Specific Learning Disorder: Functional Profiles and Pedagogical-Didactic Implications | 1-gen-2024 | Montesano, Lorena; Valenti, Antonella | |
| Associations Between Social Functioning and Indicators of University Student Engagement | 1-gen-2025 | Turi, Marco; Servidio, Rocco; Esposito, Giovanna; Tenuta, Flaviana; Montesano, Lorena; De Giacomo, Andrea; Valenti, Antonella; Freda, Maria Francesca; Pagani, Linda S.; Craig, Francesco | |
| Belief System of the Specialised Teachers for Students With Disabilities. A Survey Conducted at the University of Calabria | 1-gen-2021 | Montesano, Lorena; Straniero, Alessandra Maria; Valenti, Antonella | |
| Come migliorare la comprensione del testo. Il programma Reading Comprehension-Reciprocal Teaching (RC-RT) | 1-gen-2020 | Rizzo, A. L.; Montesano, L.; Traversetti, M. | |
| Convinzioni e atteggiamenti rispetto all’inclusione e alla disabilità degli insegnanti di sostegno in formazione all’Università della Calabria | 1-gen-2020 | Straniero, A.; Montesano, L. | |
| Didattica universitaria e studenti con DSA: barriere e facilitatori | 1-gen-2020 | Montesano, L.; Valenti, A. | |
| Difficulties of Young Adults With Dyslexia in Reading and Writing Numbers | 1-gen-2022 | Cornoldi, Cesare; Rivella, Carlotta; Montesano, Lorena; Toffalini, Enrico | |
| Disturbi Specifici dell’Apprendimento e didattica universitaria inclusiva. Studi e ricerche | 1-gen-2025 | Montesano, Lorena | |
| Disturbi specifici dell’apprendimento nel giovane adulto | 1-gen-2020 | Montesano, L. | |
| Disturbo dello spettro Autistico: importanza dell'intervento precoce e mirato | 1-gen-2016 | Cannatelli, Maria Vittoria; Iazzolino, Pamela; Sapia, Sonia; Montesano, Lorena; Valenti, Antonella | |
| Efficacia dell'Imagery Rescripting nel ridurre le convinzioni disfunzionali: uno studio pilota | 1-gen-2021 | Otera, Rossana; Aragona, Bianca; Figoli, Giuliana; Montesano, Lorena; Pucci, Silvia; Mancini, Francesco; Basile, Barbara | |
| Esempio di somministrazione della batteria LSC-SUA: caso clinico | 1-gen-2020 | Montesano, L. | |
| Evidence, Myths and Teaching Practices: The Case of Teaching Reading in Italian Schools | 1-gen-2024 | Miranda, S.; Calvani, A.; Damiani, P.; Montesano, L.; Ventriglia, L | |
| Evidence, Myths and Teaching Practices: The Case of Teaching Reading in Italian Schools | 1-gen-2022 | Calvani, A.; Damiani, P.; Miranda, S.; Montesano, L.; Ventriglia, L. | |
| EVIDENCE, MYTHS AND TEACHING PRACTICES: THE CASE OF TEACHING READING IN ITALIAN SCHOOLS. | 1-gen-2024 | Miranda, Sergio; Calvani, Antonio; Damiani, Paola; Montesano, Lorena; Ventriglia, Luciana | |
| Evidenze scientifiche ed insegnamento della lettura. Perché una alfabetizzazione fono-sillabica strutturata è necessaria per tutti i bambini | 1-gen-2021 | Calvani, Antonio; Damiani, Paola; Montesano, L.; Miranda, Sergio; Ventriglia, Luciana | |
| Evoluzione delle prove diagnostiche dall’età evolutiva a quella adulta | 1-gen-2020 | Corndoli, C.; Montesano, L. | |
| FORDYSVAR EBOOK: Best practices and technological resources for students with Specific Learning Difficulties (SpLDs). | 1-gen-2022 | Bogdan Toma, Radu; Hortigüela Alcalá, David; Velasco Pérez, Sonia; Montesano, Lorena; Ioan, Angela; Luisa Lorusso, M.; Martinuzzi, Andrea; Manuel Barrigão Gonçalves, Vitor; Rodríguez Cano, Sonia; Delgado Benito, Vanesa; Ausín Villaverde, Vanesa; Muñoz Martín, Lucía | |
| FORDYSVAR: Book on specific learning difficulties in reading | 1-gen-2022 | Casado Muñoz, R.; Santa Olalla Mariscal, G.; Medina Gómez, M.; Montesano, L.; Muñoz Martín, L.; Lozano Arnáiz, L.; Lorusso, M. L.; Martinuzzi, A.; Ioan, A.; Costa Ruiz, B. |