LANZA, Andrea
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 2.709
AS - Asia 2.288
EU - Europa 1.775
SA - Sud America 520
AF - Africa 134
OC - Oceania 10
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 7.445
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.617
SG - Singapore 1.056
UA - Ucraina 584
CN - Cina 422
BR - Brasile 405
IT - Italia 395
DE - Germania 322
HK - Hong Kong 228
VN - Vietnam 225
FI - Finlandia 162
SE - Svezia 151
KR - Corea 102
SN - Senegal 81
TR - Turchia 72
CA - Canada 55
AR - Argentina 40
IN - India 39
GB - Regno Unito 35
FR - Francia 31
BD - Bangladesh 28
IQ - Iraq 23
MX - Messico 22
RU - Federazione Russa 20
EC - Ecuador 15
BE - Belgio 14
PK - Pakistan 13
VE - Venezuela 13
ID - Indonesia 12
AU - Australia 10
CL - Cile 10
CO - Colombia 10
EG - Egitto 10
NL - Olanda 10
ZA - Sudafrica 10
KE - Kenya 9
UZ - Uzbekistan 9
EU - Europa 8
PE - Perù 8
PL - Polonia 8
PY - Paraguay 8
ES - Italia 7
NP - Nepal 7
PH - Filippine 7
AZ - Azerbaigian 6
BO - Bolivia 6
ET - Etiopia 6
TN - Tunisia 6
MA - Marocco 5
PA - Panama 5
AL - Albania 4
BG - Bulgaria 4
JP - Giappone 4
SA - Arabia Saudita 4
UY - Uruguay 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
AT - Austria 3
BA - Bosnia-Erzegovina 3
CR - Costa Rica 3
DO - Repubblica Dominicana 3
DZ - Algeria 3
IR - Iran 3
JO - Giordania 3
KW - Kuwait 3
LV - Lettonia 3
MY - Malesia 3
BY - Bielorussia 2
CG - Congo 2
CH - Svizzera 2
CZ - Repubblica Ceca 2
HN - Honduras 2
IE - Irlanda 2
KG - Kirghizistan 2
LB - Libano 2
SY - Repubblica araba siriana 2
TH - Thailandia 2
DK - Danimarca 1
EE - Estonia 1
GE - Georgia 1
GH - Ghana 1
GY - Guiana 1
HU - Ungheria 1
IL - Israele 1
IM - Isola di Man 1
IS - Islanda 1
JM - Giamaica 1
KH - Cambogia 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LT - Lituania 1
MM - Myanmar 1
MN - Mongolia 1
MT - Malta 1
NG - Nigeria 1
NO - Norvegia 1
OM - Oman 1
PS - Palestinian Territory 1
PT - Portogallo 1
RO - Romania 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
SV - El Salvador 1
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 1
Totale 7.445
Città #
Singapore 485
Chandler 441
Jacksonville 354
Hong Kong 227
Dearborn 207
San Mateo 201
Boardman 177
Ashburn 169
Helsinki 160
Dallas 114
Beijing 106
Seoul 100
Ho Chi Minh City 93
Dakar 81
Lawrence 73
Roxbury 73
Shanghai 67
Izmir 65
Hefei 57
New York 55
Ann Arbor 49
Des Moines 49
Hanoi 49
Inglewood 47
Cambridge 38
Falkenstein 38
Grafing 38
Brooklyn 34
Los Angeles 33
Ottawa 33
Rome 31
Wilmington 29
São Paulo 25
Cosenza 21
Ogden 19
Naples 18
San Francisco 18
Milan 16
Rende 16
Rio de Janeiro 16
Pune 15
Brussels 14
Florence 12
Mexico City 12
Toronto 12
Bari 11
Munich 11
Catania 10
Da Nang 10
Frankfurt am Main 10
London 10
Reggio Calabria 10
Santa Clara 10
Tianjin 10
Cento 9
Seattle 9
Tashkent 9
Belo Horizonte 8
Catanzaro 8
Guangzhou 8
Haiphong 8
Nanjing 8
Porto Alegre 8
Boston 7
Campinas 7
Lima 7
Molfetta 7
Nairobi 7
Warsaw 7
Baku 6
Biên Hòa 6
Cairo 6
Chennai 6
Monticello Conte Otto 6
Montreal 6
San Gennaro Vesuviano 6
Sumaré 6
Sydney 6
Woodbridge 6
Addis Ababa 5
Asunción 5
Bellante 5
Brasília 5
Can Tho 5
Cingoli 5
Como 5
Curitiba 5
Dipignano 5
Erbil 5
Goiânia 5
Hải Dương 5
Johannesburg 5
Laureana di Borrello 5
Maceió 5
Manchester 5
Monmouth Junction 5
Ninh Bình 5
Panama City 5
Quito 5
Acireale 4
Totale 4.360
Nome #
Cambiamento esogeno delle policy di capitale umano. 135
Le scelte di rinnovamento del capitale umano: il ruolo dell’esperienza in ingresso e di quella ceduta. L’evidenza empirica nella Serie A di calcio 133
Canonization and justification of divergent change in the Italian wine industry: 1963-1998 131
La resource-based theory: un programma di ricerca per gli studi di strategia 127
Heterogeneous effects of heterogeneity: disentangling heterogeneity positive and negative effects on performance 119
La definizione del costrutto di eterogeneità e il legame eterogeneità-performance 116
Innovazione, imprenditorialità e dinamiche istituzionali 116
Dynamic entrepreneurial capabilities: an innovative path to innovation in entrepreneurial settings 115
Unpacking knowledge resources contribution to performance, and the role of middle managers." 114
Resource Orchestration in the context of knowledge resources acquisition and divestment. 110
Strategic Human Capital 109
Competitive heterogeneity as corporate effects’ 108
La definizione del costrutto di eterogeneità e il legame eterogeneità performance. Economia e Politica Industriale, n.2 108
La costruzione dell'identità di marca. Il caso Diesel 107
Heterogeneity-based research: a bibliometric approach to invisible colleges in the strategic management field. 106
Beyond this book: a proposed research agenda. 106
Conoscenza, capacità, risorse e competenze. Verso una prospettiva unificante per il patrimonio cognitivo d'impresa 106
Creatività e tecnologia reinventano la tradizione. Il caso Survel 105
Fragmentation in heterogeneity-based research: what do we deal with when we deal with heterogeneity? 104
Preventive capacity and the mediating role of metacognition’ 103
L’eterogeneità competitiva quale corporate effect: sviluppo del costrutto e della scala di misurazione 103
Squadra che vince non si cambia.Il contributo dei nuovi arrivati e dei veterani in presenza di un cambiamento nel management aziendale. 101
L'eterogeneità competitiva quale corporate effect: sviluppo del costruito e della scala di misura 99
Competitive heterogeneity and corporate effects 98
Corporate effects as competitive heterogeneity: construct and scale development 96
Committing resources to partnerships. Betting on knoweledge asset co-specialization 96
Status exploitation: opportunity costs and dilution concerns in the Italian wine industry 95
Il cambiamento tecnologico e le capacità imprenditoriali: il caso del vetro acidato 95
Capacità organizzative e innovazione nelle piccole imprese 95
Beyond pioneers and followers 94
‘Acceptance of radical innovation and the emergence of the chronometer industry’, 94
Beyond pioneers and followers. A typology of entrepreneurial behaviours for hostile environments’ 94
Defining the heterogeneity construct and linking it to performance 94
Le relazioni tra imprese all'origine dei vantaggi competitivi knowledge-based 93
Heterogeneity and Persistence of Competitive Advantage 93
Corporate effects as competitive heterogeneity:construct and scale development 93
Competitive heterogeneity as corporate effects 92
Risorse, relazioni e confini d'impresa 91
Creare valore per i clienti business. 90
The limits to status in the Italian wine industry 89
Creating and managing an interorganizational knowledge network 89
Partnership Interaziendali e creazione di conoscenza 87
Heterogeneity and Competitive Advantage: dimensions and implications 87
Gestire le criticità strategiche e organizzative nella diffusione delle innovazioni radicali: il caso dei cibi geneticamente modificati 84
- Managing Heterogeneity, Allocative Balance, and Behavioral and Technology Concerns in Competitive and Co-operative Interfirm Relationships. Capitolo 2, In - Edward Elgar (UK) 83
Preventive capacity and the mediating role of metacognition in hypercompetitive environments 83
Capacità Organizzative e innovazione nelle piccolo imprese. Settembre/Ottobre 83
Customer centricity e innovator eccentricity 82
Collaboratori fantastici e dove trovarli. Ma soprattutto come trattenerli. Le criticità della “War for Talent” e le sfide per l’engagment del capitale umano. Personale e Lavoro n. 653 – Marzo 2023 81
Le risorse immateriali del territorio: il ruolo del capitale sociale 80
le determinanti della sopravvivenza dell'impresa nei contesti sfavorevoli 80
The role of heterogeneous social audiences in the acceptance of radical innovations 80
Knowledge governance 78
Il cambiamento tecnologico e le capacità imprenditoriali: il caso del vetro acidato. Economia e Politica Industriale, n.3 78
The role of internal and external resources in competitive advantage 76
Dal knowledge management alla knowledge governance 75
‘Preventive capacity and the mediating role of metacognition’ 75
Defining the heterogeneity construct and linking it to performance 75
- Strategic capabilities and knowledge transfer within and between organizations. New perspectives from Acquisitions, Networks, Learning and Evolution. Edward Elgar (UK) 74
Heterogeneity, Diversification and Performance: introduction to the special issue 74
Deconstructing the Outsider Puzzle: The Legitimation Journey of Novelty 73
Introduction: Strategic Capabilities and Knowledge transfer within and between organizations 70
Il dilemma del rinnovatore nella gestione del turnover collettivo. 70
Understanding the resource accumulation process 69
Le dinamiche competitive del made in Italy 68
Partnrship interaziendali e creazione di conoscenza 67
Managing heterogeneity, resource allocations and technology concerns in co-opetive partenrships 65
Strategic Capabilities and Knowledge Transfer within and between organizations 65
Imprenditorialità e capitale sociale 65
Prior learning and the moderating role of metacognition in fast-changing environments 65
Understanding and Clarifying the Dynamics of Strategic Human Capital Effects on Performance: A Quasi-Replication of Major Literature Evidence 64
Knowledge-based coopetition: sviluppare competenze collaborando con i competitor 64
Technology change and dynamic entrepreneurial capabilities 64
Heterogeneity, complementarity and knowledge transfer in co-opetitive relationships 63
Umano ma non troppo. Il business marketing nell'era della AI Generativa 62
Dynamic entrepreneurial capabilities: an innovative path to innovation in SMEs contexts’ 61
The influence of heterogeneous social audiences in the acceptance of radical innovations 60
Heterogeneity, Diversification and Performance 60
‘Technology change and Dynamic Entrepreneurial Capabilities’ 59
Competitive Advantage through General and Mobile Human Capital. A Study on Italian "Serie A" Football. 55
Nuove dimensioni per l’engagement del capitale umano. Quale evoluzione nello scenario post-pandemia? 53
Get the most from your most important asset: A conceptual and managerial model for harnessing the value of strategic human capital 53
Strategic human capital at the crossroads 47
Il cambiamento temporaneo nella composizione dei team e le implicazioni per la gestione delle Risorse Umane 47
Rogue Wine: A Non-Starred Wines Story. The Troubled Adoption of the Novel IGT Category in the Italian Wine Industry 47
Moving Beyond the War for Talents. Addressing the challenge of Human Capital Integration 47
La dimensione auto-poietica quale microfoundation dell’imprenditorialità 40
Responsabilità Sociale. Le frontiere sono le PMI italiane 37
La mobilità dei knowledge worker nel nuovo mercato della conoscenza 31
The effect of strategic human capital renewal on organizational results: an empirical examination in the Italian Serie A professional football league 29
null 6
Totale 7.503
Categoria #
all - tutte 41.400
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 41.400


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021352 0 0 0 0 0 77 9 79 8 79 30 70
2021/2022951 5 150 6 56 91 38 7 226 8 9 128 227
2022/2023784 100 86 24 111 95 83 0 131 81 19 20 34
2023/2024638 40 22 41 32 33 148 6 54 49 55 29 129
2024/20251.653 47 201 38 44 165 268 54 70 197 47 136 386
2025/20261.982 509 153 104 316 842 58 0 0 0 0 0 0
Totale 7.503