FERRARI, Sonia
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 3.326
NA - Nord America 2.839
AS - Asia 483
AF - Africa 96
SA - Sud America 42
OC - Oceania 10
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 7
Totale 6.803
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.081
IT - Italia 2.068
CA - Canada 742
UA - Ucraina 540
DE - Germania 274
CN - Cina 208
SE - Svezia 106
SG - Singapore 93
FR - Francia 82
SN - Senegal 82
TR - Turchia 76
GB - Regno Unito 49
FI - Finlandia 25
BE - Belgio 21
ES - Italia 21
AT - Austria 20
BR - Brasile 20
IN - India 15
PL - Polonia 15
RU - Federazione Russa 15
AR - Argentina 14
IR - Iran 13
ID - Indonesia 12
PT - Portogallo 12
HK - Hong Kong 11
GR - Grecia 10
AU - Australia 9
PH - Filippine 9
RO - Romania 9
CH - Svizzera 8
JM - Giamaica 8
TW - Taiwan 8
EU - Europa 7
VN - Vietnam 7
DK - Danimarca 6
HU - Ungheria 6
NL - Olanda 6
AE - Emirati Arabi Uniti 5
CU - Cuba 5
CZ - Repubblica Ceca 5
HR - Croazia 5
IE - Irlanda 5
JP - Giappone 5
KR - Corea 5
LV - Lettonia 5
MA - Marocco 5
EC - Ecuador 4
PE - Perù 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
TH - Thailandia 4
GH - Ghana 3
IS - Islanda 3
KZ - Kazakistan 3
MY - Malesia 3
PK - Pakistan 3
ZA - Sudafrica 3
JO - Giordania 2
PA - Panama 2
SM - San Marino 2
EE - Estonia 1
EG - Egitto 1
ET - Etiopia 1
LU - Lussemburgo 1
MS - Montserrat 1
NO - Norvegia 1
NZ - Nuova Zelanda 1
SA - Arabia Saudita 1
SI - Slovenia 1
TN - Tunisia 1
Totale 6.803
Città #
Montréal 694
Chandler 414
Jacksonville 335
Milan 232
Rome 208
Dearborn 192
Florence 115
San Mateo 95
Dakar 82
Lawrence 80
Roxbury 79
Shanghai 68
Turin 66
Izmir 65
Cambridge 64
Naples 61
Ashburn 59
Bari 57
Des Moines 54
Singapore 54
New York 45
Inglewood 44
Boardman 43
Ottawa 37
Bologna 36
Wilmington 30
Ann Arbor 29
Verona 26
Beijing 24
Helsinki 24
Casalnuovo di Napoli 20
Ogden 20
Vienna 20
Catanzaro 19
Bergamo 16
Brussels 16
Monza 16
Palermo 16
San Francisco 16
Trento 16
Taranto 14
Terni 14
Padova 13
Perugia 13
Portocannone 13
Reggio Calabria 13
Ancona 12
Catania 12
Genoa 12
Lamezia Terme 11
Boscotrecase 10
Guangzhou 10
Tehran 10
Toronto 10
Warsaw 10
Messina 9
Palmi 9
Reggio Emilia 9
Angri 8
Parma 8
Pisa 8
Treviso 8
Valencia 8
Wuhan 8
Campobasso 7
Cassino 7
Dundee 7
Lugano 7
Prato 7
Queluz 7
Rende 7
San Luca 7
Valfabbrica 7
Vibo Valentia 7
Alba Adriatica 6
Benevento 6
Cercola 6
Como 6
Cosenza 6
Cremona 6
Ho Chi Minh City 6
Paris 6
Pilar 6
Rho 6
Siena 6
Umeå 6
Angolo Terme 5
Athens 5
Bolzano 5
Budapest 5
Cagliari 5
Cantu 5
Chicago 5
Düsseldorf 5
Fisciano 5
Formigine 5
Fortaleza 5
Frankfurt am Main 5
Gandino 5
Grafing 5
Totale 4.051
Nome #
“Event marketing”: I grandi eventi e gli eventi speciali come strumenti di marketing. Quarta edizione. 801
Towards the development of sustainable ecotourism in Italian National Parks of the Apennines: Insights from hiking guides 731
Modelli gestionali per il turismo come esperienza. Emozioni e polisensorialita' nel marketing delle imprese turistiche 355
Il turismo delle radici in Italia: dai flussi migratori ai flussi turistici. Un focus sulla Calabria 332
ROOTS TOURISM: VIAGGIO EMOZIONALE ALLA SCOPERTA DELLE PROPRIE ORIGINI 223
Autenticità e risorse locali come attrattive turistiche: il caso della Calabria 192
“Event marketing”: I grandi eventi e gli eventi speciali come strumenti di marketing. Terza edizione. 154
Co-creating Spa Customer Experience 125
Eventi, turismo e territorio 105
Event marketing. I grandi eventi e gli eventi speciali come strumenti di marketing. Seconda edizione 103
Cinema and city image 89
Primo rapporto sul turismo delle radici in Italia. Dai flussi migratori ai flussi turistici: strategie di destination marketing per il ‘richiamo’ in patria delle comunità di italiani nel mondo 85
Il miglioramento della qualità nei servizi. Casi e problemi 83
Event marketing and destination image: residents’ perceptions 76
An experiential approach to differentiating tourism offers in cultural heritage 75
L’approccio esperienziale nell’offerta dei beni culturali. Il caso di “Emozioni da Museo” 73
Applying Sustainability Indicators in the Analysis and Segmentation of Tourist Demand – Implications for Marine Visitor Experiences on the Tremiti Islands, Italy 72
A Future Marketing Plan for Tourism in Calabria 71
Creative tourism, experiential holidays and multisensority 71
Analysis and segmentation of visitors in a natural protected area. Marketing implications. 71
Creativity as a source of differentiation in urban tourism: the case of Torino city 69
Il marketing delle imprese alberghiere 65
Authenticity and experience in sustainable food tourism 64
Tourism in multi-ethnic districts: the case of Porta Palazzo market in Torino 64
Alcune riflessioni sul ruolo dell’immagine e della comunicazione aziendale nel turismo 62
Aspetti qualitativi dell’offerta di alcuni dei principali servizi all’erogazione e alle persone 62
La conoscenza del sistema distributivo; le superfici di riequilibrio 60
La conoscenza del sistema distributivo e calcolo delle superfici di riequilibrio regionale 60
Evaluating the quality of peripheral services on the Universiy of Calabria Campus (Italy) 60
National Parks in Italy – Sustainable Tourism Marketing Strategies 59
Marketing del turismo. Consumatori, imprese e destinazioni nel nuovo millennio 59
The ‘Diffuse Hotel’: An Italian New Model of Sustainable Hospitality 58
Sustainable tourism in natural protected areas: the points of view of hosts and guests in Sila National Park. 58
La Costa degli Dei: un caso di marketing turistico-territoriale 57
Urban tourism and multi-ethnic marketplaces. 57
Il turismo delle origini in Calabria: indagine sulla domanda e sull’offerta per lo sviluppo di strategie di destination marketing. In Regione Calabria, Assessorato al turismo 57
Social-cultural sustainability of roots tourism in Calabria, Italy: A tourist perspective 57
Event marketing: la comunicazione attraverso sponsorizzazioni ed eventi aziendali 55
Marginal places and tourism: the role of Buddhist centers in Italy 54
La gestione degli eventi turistico-culturali nella prospettiva esperienziale 51
Mega-Events and their Legacy: Image and Tourism in Genoa, Turin and Milan 50
Event marketing: I grandi eventi e gli eventi speciali come strumenti di marketing 49
National Parks, Territorial Brands and Co-Branding Initiatives: An Exploratory Study. 49
Sustainable accommodation in a fragile tourist destination: the Matera case 49
Storytelling as a Value Co-creation Instrument for Matera European Capital of Culture 2019. In Katsoni, V. & Spyriadis, T. (EDS) Cultural and Tourism Innovation in the Digital Era (pp. 53-65). Cham: Springer (ISBN 978-3-030-36342-0). 45
Service Innovations and Experience Creation in Spas, Wellness and Medical Tourism 42
Storytelling and narrative marketing in the era of social media 41
Protected natural areas as innovative health tourism destinations 40
Il turismo delle origini in Calabria: indagine sulla domanda e sull’offerta per lo sviluppo di strategie di destination marketing. 39
Il marketing dei distretti. Alcune riflessioni sulle applicazioni del marketing territoriale ai sistemi locali di imprese 38
Il turismo verde in Calabria: il ruolo delle aree naturali protette 38
Eventi,marketing territoriale e immagine della città 38
Linee-guida per un futuro piano di marketing turistico, in Osservatorio Turistico della Regione Calabria 38
storytelling 38
La costa tirrenica cosentina: un’industria turistica in attesa di prodotti evoluti 36
Politiche di event marketing per lo sviluppo turistico calabrese 36
Processi di sviluppo dell'impresa minore in Calabria 36
Experiential tourist products: the role of servicescape 35
The rediscovery of an ancient community event in a language minority village: the case of Bova (Italy) 35
Events as Marketing Tools: Impacts on tourist destination image 35
Improving the quality of university services: University of Calabria (Italy) 35
Marketing Strategies in the age of Web 3.0 35
National Parks today in Italy: evolution towards marketing strategies and shared patterns of governance 34
Problemi di efficienza nella gestione degli enti locali 34
Not just ‘Accommodation’: the “Albergo Diffuso” Experience 33
Gli effetti economici del turismo termale 33
Informatization of Public Administration and Citizen Satisfaction: the case of Soveria Mannelli 33
The role of experiential approach to heritage for differentiating tourist offer 33
The Luigiane Thermal Baths: a tool for the deseasonalization 32
Experiential and multisensority holidays as a form of creative tourism 32
La politica del servizio come strumento di posizionamento sul mercato. il caso delle imprese termali 32
Research, education and tourism as place marketing tools: the case of The Jonian Dolphin Conservation in Taranto 32
event legacy 31
La formazione e le figure professionali per la nascita e lo sviluppo di un distretto turistico-culturale 31
Tourist Marketing Policies for Protected Natural Areas: The Case of Sila National Park 31
The Pain Free Hospital Project as an instrument to improve patients’ perceived quality of health care services: experience of the Hospitals of Cosenza 31
Local identity as a tourist attraction in a peripheral area: the case of Calabria, Italy 31
From the museums of objects to the virtual museums: an opportunity for local tourism development 31
Experiential and Creative Tourism: Repositioning Policies and Urban Regeneration 31
Local resources as tourist attractions: the case of enogastronomics 30
The Peperoncino Jazz Festival: The analysis of a traveling festival 29
Tourist Destinations and Instagram Communications Driving Sustainable Tourism Recovery: The Case of Coronavirus Pandemic 29
vari contributi 27
Italian spas today: demand and offer evolution and trends 27
First report on roots tourism in Italy. From migratory flows to tourism flows: strategies of destination marketing for a ‘recall’ to the homeland of the Italian community around the world 26
The role of the local community in the repositioning process of Taranto as a sustainable tourist destination 24
Il turismo delle radici come volano per la promozione dei prodotti tipici locali 23
Local Development Through the Connection Between Roots Tourism, Local Food and Wine 23
Primer informe sobre el turismo de las raíces en Italia. De los flujos migratorios a los flujos turísticos: estrategias de marketing del territorio para promover el ‘retorno’ a la patria de las comunidades de italianos que viven en el exterior. 23
Roots tourism: a sustainable opportunity? 21
Tourism Development in Italian Natural Protected Areas: Traditional and Innovative Tools to Face Overtourism and Other Possible Negative Effects. 20
The environmental dimension of ecotourism in Italian protected areas: a comparison of two bio-geographical regions based on the assessment of accredited hiking guides 19
A systemic approach to the management of museum heritage: the case of Basilicata Region Museum Pole (Italy), 18
Turismo delle radici. Strategie e politiche di marketing. 16
Turismo delle radici e promozione all’estero dei prodotti agroalimentari italiani. Un focus sul settore olivicolo oleario. Rapporto di Ricerca. 16
Exploring community stakeholders’ perceptions of mass tourism: the case of Bruges, 13
Impacts of Second Home and Visiting Friends and Relatives Tourism on Migration: A Conceptual Framework 7
An effective model of governance of natural heritage to promote sustainable development: the case of I Giganti della Sila, Italy. 5
Il turismo delle radici: ipotesi di segmentazione del mercato. 3
Innovative Web accessibility instruments as tourism marketing tools: the case of Sila National Park 2
Totale 6.898
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Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020687 68 69 4 70 45 193 38 83 10 11 70 26
2020/20211.228 78 5 70 72 2 75 4 82 699 76 2 63
2021/2022923 47 139 5 61 80 11 6 131 31 28 128 256
2022/20231.518 110 162 38 130 163 122 33 102 176 117 206 159
2023/20242.149 186 152 187 190 187 167 188 178 130 138 175 271
2024/2025176 176 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
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