FERRARI, Sonia
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.297
NA - Nord America 3.641
AS - Asia 2.604
SA - Sud America 781
AF - Africa 163
OC - Oceania 19
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 7
Totale 12.512
Nazione #
IT - Italia 3.413
US - Stati Uniti d'America 2.808
SG - Singapore 1.173
CA - Canada 761
BR - Brasile 585
UA - Ucraina 551
CN - Cina 502
DE - Germania 361
VN - Vietnam 342
FR - Francia 273
FI - Finlandia 130
SE - Svezia 113
TR - Turchia 100
AR - Argentina 94
KR - Corea 89
GB - Regno Unito 86
SN - Senegal 84
HK - Hong Kong 72
NL - Olanda 55
ES - Italia 45
BD - Bangladesh 41
IN - India 41
ID - Indonesia 35
MX - Messico 35
EC - Ecuador 29
RU - Federazione Russa 29
PL - Polonia 27
PT - Portogallo 24
AT - Austria 22
BE - Belgio 22
IQ - Iraq 21
IR - Iran 21
CO - Colombia 20
GR - Grecia 20
MA - Marocco 20
PH - Filippine 20
AU - Australia 18
PY - Paraguay 18
ZA - Sudafrica 18
JP - Giappone 17
RO - Romania 15
CH - Svizzera 14
PK - Pakistan 13
TW - Taiwan 13
KZ - Kazakistan 12
UZ - Uzbekistan 12
VE - Venezuela 12
AE - Emirati Arabi Uniti 11
CL - Cile 11
BG - Bulgaria 10
HU - Ungheria 10
DO - Repubblica Dominicana 9
IE - Irlanda 9
LV - Lettonia 9
EG - Egitto 8
IS - Islanda 8
JM - Giamaica 8
PE - Perù 8
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 8
TH - Thailandia 8
EU - Europa 7
OM - Oman 7
SA - Arabia Saudita 7
AZ - Azerbaigian 6
CZ - Repubblica Ceca 6
DK - Danimarca 6
DZ - Algeria 6
MY - Malesia 6
TN - Tunisia 6
BA - Bosnia-Erzegovina 5
CU - Cuba 5
HR - Croazia 5
KE - Kenya 5
NP - Nepal 5
BH - Bahrain 4
ET - Etiopia 4
JO - Giordania 4
KG - Kirghizistan 4
NG - Nigeria 4
PS - Palestinian Territory 4
GH - Ghana 3
MT - Malta 3
PA - Panama 3
SI - Slovenia 3
SV - El Salvador 3
UY - Uruguay 3
AL - Albania 2
BY - Bielorussia 2
CI - Costa d'Avorio 2
CR - Costa Rica 2
EE - Estonia 2
GE - Georgia 2
GT - Guatemala 2
HN - Honduras 2
LB - Libano 2
MM - Myanmar 2
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 2
QA - Qatar 2
RS - Serbia 2
SM - San Marino 2
Totale 12.495
Città #
Montréal 694
Singapore 418
Chandler 414
Milan 410
Rome 389
Jacksonville 336
Boardman 245
Dearborn 192
Dallas 176
Ho Chi Minh City 148
Florence 143
Ashburn 132
Beijing 127
Helsinki 126
Naples 121
Turin 108
Bari 98
San Mateo 95
Dakar 84
Lawrence 80
Roxbury 79
Seoul 73
Shanghai 72
Hefei 71
Izmir 66
Cambridge 64
New York 63
Hanoi 62
Hong Kong 59
Bologna 56
Des Moines 55
São Paulo 51
Inglewood 45
Ottawa 39
Genoa 38
Verona 37
Falkenstein 36
Catania 35
Los Angeles 35
Bergamo 34
Cosenza 34
Monza 31
Munich 30
Wilmington 30
Ann Arbor 29
Catanzaro 29
Palermo 29
Padova 28
Rio de Janeiro 24
San Francisco 24
Trento 24
Rende 21
Vienna 21
Warsaw 21
Casalnuovo di Napoli 20
Ogden 20
Pescara 20
Venice 20
Haiphong 19
Ancona 18
Brescia 18
Messina 18
Pisa 18
Perugia 17
Taranto 17
Brussels 16
Parma 16
Salerno 16
Toronto 16
Brasília 15
Reggio Calabria 15
Tehran 15
Da Nang 14
Guangzhou 14
Lamezia Terme 14
Reggio Emilia 14
Terni 14
The Dalles 14
Tokyo 14
Biên Hòa 13
Frankfurt am Main 13
Livorno 13
Portocannone 13
Vicenza 13
Cagliari 12
Columbus 12
Curitiba 12
Brooklyn 11
Cercola 11
Santa Clara 11
Tianjin 11
Amsterdam 10
Athens 10
Belo Horizonte 10
Boscotrecase 10
Council Bluffs 10
Dhaka 10
Fortaleza 10
Padua 10
Phoenix 10
Totale 6.628
Nome #
“Event marketing”: I grandi eventi e gli eventi speciali come strumenti di marketing. Quarta edizione. 1.224
Towards the development of sustainable ecotourism in Italian National Parks of the Apennines: Insights from hiking guides 799
Modelli gestionali per il turismo come esperienza. Emozioni e polisensorialita' nel marketing delle imprese turistiche 710
Il turismo delle radici in Italia: dai flussi migratori ai flussi turistici. Un focus sulla Calabria 485
ROOTS TOURISM: VIAGGIO EMOZIONALE ALLA SCOPERTA DELLE PROPRIE ORIGINI 383
Autenticità e risorse locali come attrattive turistiche: il caso della Calabria 345
“Event marketing”: I grandi eventi e gli eventi speciali come strumenti di marketing. Terza edizione. 290
Co-creating Spa Customer Experience 239
Event marketing. I grandi eventi e gli eventi speciali come strumenti di marketing. Seconda edizione 212
Il miglioramento della qualità nei servizi. Casi e problemi 189
Eventi, turismo e territorio 184
Cinema and city image 176
Il turismo delle origini in Calabria: indagine sulla domanda e sull’offerta per lo sviluppo di strategie di destination marketing. In Regione Calabria, Assessorato al turismo 160
Turismo delle radici. Strategie e politiche di marketing. 138
Primo rapporto sul turismo delle radici in Italia. Dai flussi migratori ai flussi turistici: strategie di destination marketing per il ‘richiamo’ in patria delle comunità di italiani nel mondo 136
Analysis and segmentation of visitors in a natural protected area. Marketing implications. 129
An experiential approach to differentiating tourism offers in cultural heritage 126
L’approccio esperienziale nell’offerta dei beni culturali. Il caso di “Emozioni da Museo” 124
Applying Sustainability Indicators in the Analysis and Segmentation of Tourist Demand – Implications for Marine Visitor Experiences on the Tremiti Islands, Italy 120
Tourism in multi-ethnic districts: the case of Porta Palazzo market in Torino 118
Creativity as a source of differentiation in urban tourism: the case of Torino city 118
Creative tourism, experiential holidays and multisensority 117
Event marketing and destination image: residents’ perceptions 116
Marketing del turismo. Consumatori, imprese e destinazioni nel nuovo millennio 115
Mega-Events and their Legacy: Image and Tourism in Genoa, Turin and Milan 113
Authenticity and experience in sustainable food tourism 113
Marketing Policies to Increase the Sustainability of Oleotourism Experiences in Italy 110
A Future Marketing Plan for Tourism in Calabria 110
Aspetti qualitativi dell’offerta di alcuni dei principali servizi all’erogazione e alle persone 108
Alcune riflessioni sul ruolo dell’immagine e della comunicazione aziendale nel turismo 107
Socio-cultural sustainability of roots tourism in Calabria, Italy: A tourist perspective 107
Turismo delle radici e promozione all’estero dei prodotti agroalimentari italiani. Un focus sul settore olivicolo oleario. Rapporto di Ricerca. 103
Marginal places and tourism: the role of Buddhist centers in Italy 103
Sustainable tourism in natural protected areas: the points of view of hosts and guests in Sila National Park. 102
Evaluating the quality of peripheral services on the Universiy of Calabria Campus (Italy) 100
Event marketing: la comunicazione attraverso sponsorizzazioni ed eventi aziendali 99
The ‘Diffuse Hotel’: An Italian New Model of Sustainable Hospitality 98
Il marketing delle imprese alberghiere 96
National Parks, Territorial Brands and Co-Branding Initiatives: An Exploratory Study. 94
Sustainable accommodation in a fragile tourist destination: the Matera case 91
La conoscenza del sistema distributivo; le superfici di riequilibrio 90
Event marketing: I grandi eventi e gli eventi speciali come strumenti di marketing 90
La conoscenza del sistema distributivo e calcolo delle superfici di riequilibrio regionale 89
National Parks in Italy – Sustainable Tourism Marketing Strategies 88
Urban tourism and multi-ethnic marketplaces. 87
La gestione degli eventi turistico-culturali nella prospettiva esperienziale 85
event legacy 84
Experiential and multisensority holidays as a form of creative tourism 83
First report on roots tourism in Italy. From migratory flows to tourism flows: strategies of destination marketing for a ‘recall’ to the homeland of the Italian community around the world 82
Service Innovations and Experience Creation in Spas, Wellness and Medical Tourism 82
Protected natural areas as innovative health tourism destinations 82
Storytelling as a Value Co-creation Instrument for Matera European Capital of Culture 2019. In Katsoni, V. & Spyriadis, T. (EDS) Cultural and Tourism Innovation in the Digital Era (pp. 53-65). Cham: Springer (ISBN 978-3-030-36342-0). 82
The role of experiential approach to heritage for differentiating tourist offer 80
Research, education and tourism as place marketing tools: the case of The Jonian Dolphin Conservation in Taranto 80
La Costa degli Dei: un caso di marketing turistico-territoriale 78
Experiential tourist products: the role of servicescape 78
Eventi,marketing territoriale e immagine della città 78
The Pain Free Hospital Project as an instrument to improve patients’ perceived quality of health care services: experience of the Hospitals of Cosenza 78
Tourist Marketing Policies for Protected Natural Areas: The Case of Sila National Park 77
Events as Marketing Tools: Impacts on tourist destination image 76
La politica del servizio come strumento di posizionamento sul mercato. il caso delle imprese termali 76
Storytelling and narrative marketing in the era of social media 76
Gli effetti economici del turismo termale 75
La costa tirrenica cosentina: un’industria turistica in attesa di prodotti evoluti 74
Il turismo verde in Calabria: il ruolo delle aree naturali protette 74
La formazione e le figure professionali per la nascita e lo sviluppo di un distretto turistico-culturale 73
Informatization of Public Administration and Citizen Satisfaction: the case of Soveria Mannelli 73
Improving the quality of university services: University of Calabria (Italy) 72
Il turismo delle origini in Calabria: indagine sulla domanda e sull’offerta per lo sviluppo di strategie di destination marketing. 72
Processi di sviluppo dell'impresa minore in Calabria 71
Il marketing dei distretti. Alcune riflessioni sulle applicazioni del marketing territoriale ai sistemi locali di imprese 70
The rediscovery of an ancient community event in a language minority village: the case of Bova (Italy) 70
Marketing Strategies in the age of Web 3.0 70
Tourist Destinations and Instagram Communications Driving Sustainable Tourism Recovery: The Case of Coronavirus Pandemic 70
Linee-guida per un futuro piano di marketing turistico, in Osservatorio Turistico della Regione Calabria 69
Politiche di event marketing per lo sviluppo turistico calabrese 67
storytelling 67
National Parks today in Italy: evolution towards marketing strategies and shared patterns of governance 66
Italian spas today: demand and offer evolution and trends 66
The environmental dimension of ecotourism in Italian protected areas: a comparison of two bio-geographical regions based on the assessment of accredited hiking guides 66
Local resources as tourist attractions: the case of enogastronomics 64
The Luigiane Thermal Baths: a tool for the deseasonalization 64
A systemic approach to the management of museum heritage: the case of Basilicata Region Museum Pole (Italy), 62
Tourism Development in Italian Natural Protected Areas: Traditional and Innovative Tools to Face Overtourism and Other Possible Negative Effects. 62
Not just ‘Accommodation’: the “Albergo Diffuso” Experience 62
Experiential and Creative Tourism: Repositioning Policies and Urban Regeneration 62
Il turismo delle radici come volano per la promozione dei prodotti tipici locali 61
Local Development Through the Connection Between Roots Tourism, Local Food and Wine 59
Local identity as a tourist attraction in a peripheral area: the case of Calabria, Italy 59
The role of the local community in the repositioning process of Taranto as a sustainable tourist destination 58
vari contributi 58
From the museums of objects to the virtual museums: an opportunity for local tourism development 57
The Peperoncino Jazz Festival: The analysis of a traveling festival 54
Primer informe sobre el turismo de las raíces en Italia. De los flujos migratorios a los flujos turísticos: estrategias de marketing del territorio para promover el ‘retorno’ a la patria de las comunidades de italianos que viven en el exterior. 54
Roots tourism: a sustainable opportunity? 53
Problemi di efficienza nella gestione degli enti locali 51
Exploring community stakeholders’ perceptions of mass tourism: the case of Bruges, 47
Natural heritage as a tool to promote wellbeing and quality of life: the case of I Giganti della Sila, Italy. 43
Il turismo delle radici: ipotesi di segmentazione del mercato. 41
Impacts of Second Home and Visiting Friends and Relatives Tourism on Migration: A Conceptual Framework 37
Totale 12.581
Categoria #
all - tutte 55.186
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patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 55.186


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.001 0 0 0 0 0 75 4 82 699 76 2 63
2021/2022923 47 139 5 61 80 11 6 131 31 28 128 256
2022/20231.518 110 162 38 130 163 122 33 102 176 117 206 159
2023/20242.149 186 152 187 190 187 167 188 178 130 138 175 271
2024/20252.767 241 343 210 148 257 286 123 154 337 128 229 311
2025/20263.122 756 194 555 670 788 159 0 0 0 0 0 0
Totale 12.611