FERRARI, Sonia
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 3.082
NA - Nord America 2.798
AS - Asia 273
AF - Africa 93
SA - Sud America 37
OC - Oceania 10
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 7
Totale 6.300
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.041
IT - Italia 1.832
CA - Canada 741
UA - Ucraina 540
DE - Germania 273
SE - Svezia 106
CN - Cina 102
SN - Senegal 82
FR - Francia 78
TR - Turchia 75
GB - Regno Unito 49
FI - Finlandia 24
BE - Belgio 21
ES - Italia 21
AT - Austria 20
BR - Brasile 18
IN - India 15
PL - Polonia 15
RU - Federazione Russa 15
IR - Iran 12
PT - Portogallo 12
AR - Argentina 11
ID - Indonesia 10
AU - Australia 9
HK - Hong Kong 9
PH - Filippine 9
RO - Romania 9
CH - Svizzera 8
GR - Grecia 8
JM - Giamaica 8
EU - Europa 7
TW - Taiwan 7
VN - Vietnam 7
DK - Danimarca 6
HU - Ungheria 6
NL - Olanda 6
SG - Singapore 6
AE - Emirati Arabi Uniti 5
CU - Cuba 5
CZ - Repubblica Ceca 5
HR - Croazia 5
IE - Irlanda 5
LV - Lettonia 5
MA - Marocco 5
EC - Ecuador 4
PE - Perù 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
TH - Thailandia 4
GH - Ghana 3
IS - Islanda 3
JP - Giappone 3
KR - Corea 3
KZ - Kazakistan 3
JO - Giordania 2
PA - Panama 2
SM - San Marino 2
EE - Estonia 1
EG - Egitto 1
ET - Etiopia 1
LU - Lussemburgo 1
MS - Montserrat 1
NO - Norvegia 1
NZ - Nuova Zelanda 1
SA - Arabia Saudita 1
SI - Slovenia 1
TN - Tunisia 1
Totale 6.300
Città #
Montréal 694
Chandler 414
Jacksonville 335
Milan 213
Dearborn 192
Rome 183
Florence 108
San Mateo 95
Dakar 82
Lawrence 80
Roxbury 79
Izmir 65
Cambridge 64
Ashburn 59
Turin 56
Naples 55
Des Moines 54
Bari 49
New York 45
Inglewood 44
Shanghai 44
Ottawa 37
Wilmington 30
Ann Arbor 29
Bologna 27
Verona 26
Helsinki 23
Casalnuovo di Napoli 20
Ogden 20
Vienna 20
Beijing 17
Bergamo 16
Brussels 16
Catanzaro 16
Monza 16
San Francisco 16
Trento 16
Taranto 14
Terni 14
Portocannone 13
Ancona 12
Palermo 12
Perugia 12
Lamezia Terme 11
Padova 11
Boscotrecase 10
Tehran 10
Toronto 10
Warsaw 10
Genoa 9
Messina 9
Palmi 9
Angri 8
Treviso 8
Valencia 8
Boardman 7
Cassino 7
Dundee 7
Lugano 7
Parma 7
Prato 7
Queluz 7
Rende 7
San Luca 7
Valfabbrica 7
Alba Adriatica 6
Cercola 6
Como 6
Cosenza 6
Cremona 6
Ho Chi Minh City 6
Paris 6
Pilar 6
Rho 6
Siena 6
Umeå 6
Angolo Terme 5
Bolzano 5
Budapest 5
Campobasso 5
Cantu 5
Catania 5
Chicago 5
Düsseldorf 5
Formigine 5
Fortaleza 5
Frankfurt am Main 5
Gandino 5
Grafing 5
Havana 5
Los Angeles 5
Montego Bay 5
Palestrina 5
Pordenone 5
Portsmouth 5
Redwood City 5
Reggio Calabria 5
Riga 5
Ruvo di Puglia 5
Savigliano 5
Totale 3.801
Nome #
“Event marketing”: I grandi eventi e gli eventi speciali come strumenti di marketing. Quarta edizione. 769
Towards the development of sustainable ecotourism in Italian National Parks of the Apennines: Insights from hiking guides 726
Modelli gestionali per il turismo come esperienza. Emozioni e polisensorialita' nel marketing delle imprese turistiche 306
Il turismo delle radici in Italia: dai flussi migratori ai flussi turistici. Un focus sulla Calabria 303
ROOTS TOURISM: VIAGGIO EMOZIONALE ALLA SCOPERTA DELLE PROPRIE ORIGINI 198
Autenticità e risorse locali come attrattive turistiche: il caso della Calabria 168
“Event marketing”: I grandi eventi e gli eventi speciali come strumenti di marketing. Terza edizione. 125
Co-creating Spa Customer Experience 115
Eventi, turismo e territorio 95
Primo rapporto sul turismo delle radici in Italia. Dai flussi migratori ai flussi turistici: strategie di destination marketing per il ‘richiamo’ in patria delle comunità di italiani nel mondo 83
Event marketing. I grandi eventi e gli eventi speciali come strumenti di marketing. Seconda edizione 82
Cinema and city image 79
Event marketing and destination image: residents’ perceptions 72
L’approccio esperienziale nell’offerta dei beni culturali. Il caso di “Emozioni da Museo” 70
An experiential approach to differentiating tourism offers in cultural heritage 70
Il miglioramento della qualità nei servizi. Casi e problemi 70
Applying Sustainability Indicators in the Analysis and Segmentation of Tourist Demand – Implications for Marine Visitor Experiences on the Tremiti Islands, Italy 68
Creative tourism, experiential holidays and multisensority 67
A Future Marketing Plan for Tourism in Calabria 66
Il marketing delle imprese alberghiere 64
Analysis and segmentation of visitors in a natural protected area. Marketing implications. 63
Creativity as a source of differentiation in urban tourism: the case of Torino city 63
La conoscenza del sistema distributivo; le superfici di riequilibrio 59
Alcune riflessioni sul ruolo dell’immagine e della comunicazione aziendale nel turismo 59
Authenticity and experience in sustainable food tourism 59
La conoscenza del sistema distributivo e calcolo delle superfici di riequilibrio regionale 58
Marketing del turismo. Consumatori, imprese e destinazioni nel nuovo millennio 58
Tourism in multi-ethnic districts: the case of Porta Palazzo market in Torino 58
National Parks in Italy – Sustainable Tourism Marketing Strategies 57
The ‘Diffuse Hotel’: An Italian New Model of Sustainable Hospitality 57
Sustainable tourism in natural protected areas: the points of view of hosts and guests in Sila National Park. 57
La Costa degli Dei: un caso di marketing turistico-territoriale 56
Aspetti qualitativi dell’offerta di alcuni dei principali servizi all’erogazione e alle persone 56
Evaluating the quality of peripheral services on the Universiy of Calabria Campus (Italy) 56
Urban tourism and multi-ethnic marketplaces. 56
Social-cultural sustainability of roots tourism in Calabria, Italy: A tourist perspective 54
Marginal places and tourism: the role of Buddhist centers in Italy 53
Event marketing: la comunicazione attraverso sponsorizzazioni ed eventi aziendali 51
Il turismo delle origini in Calabria: indagine sulla domanda e sull’offerta per lo sviluppo di strategie di destination marketing. In Regione Calabria, Assessorato al turismo 50
La gestione degli eventi turistico-culturali nella prospettiva esperienziale 49
Mega-Events and their Legacy: Image and Tourism in Genoa, Turin and Milan 48
National Parks, Territorial Brands and Co-Branding Initiatives: An Exploratory Study. 48
Event marketing: I grandi eventi e gli eventi speciali come strumenti di marketing 44
Sustainable accommodation in a fragile tourist destination: the Matera case 43
Storytelling as a Value Co-creation Instrument for Matera European Capital of Culture 2019. In Katsoni, V. & Spyriadis, T. (EDS) Cultural and Tourism Innovation in the Digital Era (pp. 53-65). Cham: Springer (ISBN 978-3-030-36342-0). 41
Service Innovations and Experience Creation in Spas, Wellness and Medical Tourism 40
Storytelling and narrative marketing in the era of social media 39
Protected natural areas as innovative health tourism destinations 38
Linee-guida per un futuro piano di marketing turistico, in Osservatorio Turistico della Regione Calabria 37
Il turismo delle origini in Calabria: indagine sulla domanda e sull’offerta per lo sviluppo di strategie di destination marketing. 37
Il turismo verde in Calabria: il ruolo delle aree naturali protette 36
Il marketing dei distretti. Alcune riflessioni sulle applicazioni del marketing territoriale ai sistemi locali di imprese 35
Politiche di event marketing per lo sviluppo turistico calabrese 35
Eventi,marketing territoriale e immagine della città 35
La costa tirrenica cosentina: un’industria turistica in attesa di prodotti evoluti 34
Experiential tourist products: the role of servicescape 34
Improving the quality of university services: University of Calabria (Italy) 34
Marketing Strategies in the age of Web 3.0 34
The rediscovery of an ancient community event in a language minority village: the case of Bova (Italy) 33
Gli effetti economici del turismo termale 33
Events as Marketing Tools: Impacts on tourist destination image 33
The role of experiential approach to heritage for differentiating tourist offer 33
Not just ‘Accommodation’: the “Albergo Diffuso” Experience 32
National Parks today in Italy: evolution towards marketing strategies and shared patterns of governance 32
Processi di sviluppo dell'impresa minore in Calabria 32
La formazione e le figure professionali per la nascita e lo sviluppo di un distretto turistico-culturale 31
The Luigiane Thermal Baths: a tool for the deseasonalization 31
Informatization of Public Administration and Citizen Satisfaction: the case of Soveria Mannelli 31
Local identity as a tourist attraction in a peripheral area: the case of Calabria, Italy 31
Problemi di efficienza nella gestione degli enti locali 31
Experiential and Creative Tourism: Repositioning Policies and Urban Regeneration 31
Local resources as tourist attractions: the case of enogastronomics 30
Tourist Marketing Policies for Protected Natural Areas: The Case of Sila National Park 30
Experiential and multisensority holidays as a form of creative tourism 30
The Pain Free Hospital Project as an instrument to improve patients’ perceived quality of health care services: experience of the Hospitals of Cosenza 30
From the museums of objects to the virtual museums: an opportunity for local tourism development 30
storytelling 30
La politica del servizio come strumento di posizionamento sul mercato. il caso delle imprese termali 29
The Peperoncino Jazz Festival: The analysis of a traveling festival 28
event legacy 27
vari contributi 27
Italian spas today: demand and offer evolution and trends 27
Research, education and tourism as place marketing tools: the case of The Jonian Dolphin Conservation in Taranto 27
Tourist Destinations and Instagram Communications Driving Sustainable Tourism Recovery: The Case of Coronavirus Pandemic 26
The role of the local community in the repositioning process of Taranto as a sustainable tourist destination 23
First report on roots tourism in Italy. From migratory flows to tourism flows: strategies of destination marketing for a ‘recall’ to the homeland of the Italian community around the world 23
Local Development Through the Connection Between Roots Tourism, Local Food and Wine 21
Tourism Development in Italian Natural Protected Areas: Traditional and Innovative Tools to Face Overtourism and Other Possible Negative Effects. 20
Primer informe sobre el turismo de las raíces en Italia. De los flujos migratorios a los flujos turísticos: estrategias de marketing del territorio para promover el ‘retorno’ a la patria de las comunidades de italianos que viven en el exterior. 19
The environmental dimension of ecotourism in Italian protected areas: a comparison of two bio-geographical regions based on the assessment of accredited hiking guides 18
Roots tourism: a sustainable opportunity? 17
Il turismo delle radici come volano per la promozione dei prodotti tipici locali 15
A systemic approach to the management of museum heritage: the case of Basilicata Region Museum Pole (Italy), 13
Exploring community stakeholders’ perceptions of mass tourism: the case of Bruges, 13
Impacts of Second Home and Visiting Friends and Relatives Tourism on Migration: A Conceptual Framework 6
Innovative Web accessibility instruments as tourism marketing tools: the case of Sila National Park 1
Totale 6.391
Categoria #
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Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/201965 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 65 0
2019/2020687 68 69 4 70 45 193 38 83 10 11 70 26
2020/20211.228 78 5 70 72 2 75 4 82 699 76 2 63
2021/2022923 47 139 5 61 80 11 6 131 31 28 128 256
2022/20231.518 110 162 38 130 163 122 33 102 176 117 206 159
2023/20241.818 186 152 187 190 187 167 188 178 130 138 115 0
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