FERRARI, Sonia
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.166
NA - Nord America 3.081
AS - Asia 757
AF - Africa 98
SA - Sud America 47
OC - Oceania 14
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 7
Totale 8.170
Nazione #
IT - Italia 2.611
US - Stati Uniti d'America 2.319
CA - Canada 746
UA - Ucraina 540
DE - Germania 331
SG - Singapore 283
CN - Cina 247
FR - Francia 136
FI - Finlandia 126
SE - Svezia 106
TR - Turchia 83
SN - Senegal 82
GB - Regno Unito 71
NL - Olanda 29
ES - Italia 24
BE - Belgio 21
IN - India 21
PT - Portogallo 21
AT - Austria 20
BR - Brasile 20
HK - Hong Kong 20
AR - Argentina 18
IR - Iran 18
PH - Filippine 17
PL - Polonia 15
RU - Federazione Russa 15
AU - Australia 13
RO - Romania 13
ID - Indonesia 12
CH - Svizzera 11
VN - Vietnam 11
GR - Grecia 10
HU - Ungheria 9
IE - Irlanda 8
IS - Islanda 8
JM - Giamaica 8
TW - Taiwan 8
EU - Europa 7
KR - Corea 7
LV - Lettonia 7
MA - Marocco 7
DK - Danimarca 6
AE - Emirati Arabi Uniti 5
CU - Cuba 5
CZ - Repubblica Ceca 5
EC - Ecuador 5
HR - Croazia 5
JP - Giappone 5
TH - Thailandia 5
BA - Bosnia-Erzegovina 4
MY - Malesia 4
PE - Perù 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
GH - Ghana 3
KZ - Kazakistan 3
PK - Pakistan 3
ZA - Sudafrica 3
EE - Estonia 2
JO - Giordania 2
PA - Panama 2
SM - San Marino 2
VA - Santa Sede (Città del Vaticano) 2
BG - Bulgaria 1
EG - Egitto 1
ET - Etiopia 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LU - Lussemburgo 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
MS - Montserrat 1
NO - Norvegia 1
NZ - Nuova Zelanda 1
SA - Arabia Saudita 1
SI - Slovenia 1
TN - Tunisia 1
Totale 8.170
Città #
Montréal 694
Chandler 414
Jacksonville 335
Rome 295
Milan 284
Boardman 243
Singapore 222
Dearborn 192
Florence 137
Helsinki 125
San Mateo 95
Turin 84
Dakar 82
Lawrence 80
Roxbury 79
Naples 78
Shanghai 70
Ashburn 69
Bari 65
Izmir 65
Cambridge 64
Des Moines 54
New York 45
Inglewood 44
Bologna 40
Ottawa 38
Falkenstein 36
Beijing 31
Bergamo 30
Wilmington 30
Ann Arbor 29
Verona 29
Palermo 28
Catanzaro 23
Catania 21
Casalnuovo di Napoli 20
Monza 20
Ogden 20
Vienna 20
Los Angeles 18
Cosenza 17
Taranto 17
Brussels 16
San Francisco 16
Trento 16
Padova 15
Perugia 15
Tehran 15
Ancona 14
Genoa 14
Munich 14
Terni 14
Guangzhou 13
Portocannone 13
Reggio Calabria 13
Vicenza 13
Messina 12
Frankfurt am Main 11
Lamezia Terme 11
Amsterdam 10
Boscotrecase 10
Brescia 10
Hong Kong 10
Parma 10
Reggio Emilia 10
Toronto 10
Warsaw 10
Benevento 9
Palmi 9
Angri 8
Budapest 8
Ho Chi Minh City 8
Livorno 8
Pisa 8
Treviso 8
Valencia 8
Wuhan 8
Belfast 7
Campobasso 7
Cassino 7
Como 7
Dundee 7
Fisciano 7
Lugano 7
Paris 7
Prato 7
Queluz 7
Rende 7
Riga 7
San Luca 7
Valfabbrica 7
Vibo Valentia 7
Alba Adriatica 6
Bucharest 6
Cercola 6
Cremona 6
Dublin 6
Lisbon 6
Mendicino 6
Novara 6
Totale 4.932
Nome #
“Event marketing”: I grandi eventi e gli eventi speciali come strumenti di marketing. Quarta edizione. 990
Towards the development of sustainable ecotourism in Italian National Parks of the Apennines: Insights from hiking guides 753
Modelli gestionali per il turismo come esperienza. Emozioni e polisensorialita' nel marketing delle imprese turistiche 484
Il turismo delle radici in Italia: dai flussi migratori ai flussi turistici. Un focus sulla Calabria 394
ROOTS TOURISM: VIAGGIO EMOZIONALE ALLA SCOPERTA DELLE PROPRIE ORIGINI 256
Autenticità e risorse locali come attrattive turistiche: il caso della Calabria 230
“Event marketing”: I grandi eventi e gli eventi speciali come strumenti di marketing. Terza edizione. 208
Co-creating Spa Customer Experience 180
Event marketing. I grandi eventi e gli eventi speciali come strumenti di marketing. Seconda edizione 136
Eventi, turismo e territorio 121
Cinema and city image 116
Il miglioramento della qualità nei servizi. Casi e problemi 102
Primo rapporto sul turismo delle radici in Italia. Dai flussi migratori ai flussi turistici: strategie di destination marketing per il ‘richiamo’ in patria delle comunità di italiani nel mondo 95
Il turismo delle origini in Calabria: indagine sulla domanda e sull’offerta per lo sviluppo di strategie di destination marketing. In Regione Calabria, Assessorato al turismo 92
L’approccio esperienziale nell’offerta dei beni culturali. Il caso di “Emozioni da Museo” 91
Analysis and segmentation of visitors in a natural protected area. Marketing implications. 91
Event marketing and destination image: residents’ perceptions 84
An experiential approach to differentiating tourism offers in cultural heritage 80
Applying Sustainability Indicators in the Analysis and Segmentation of Tourist Demand – Implications for Marine Visitor Experiences on the Tremiti Islands, Italy 78
A Future Marketing Plan for Tourism in Calabria 77
Creative tourism, experiential holidays and multisensority 77
Tourism in multi-ethnic districts: the case of Porta Palazzo market in Torino 74
Creativity as a source of differentiation in urban tourism: the case of Torino city 74
Authenticity and experience in sustainable food tourism 72
Il marketing delle imprese alberghiere 71
Alcune riflessioni sul ruolo dell’immagine e della comunicazione aziendale nel turismo 69
Marketing del turismo. Consumatori, imprese e destinazioni nel nuovo millennio 69
La conoscenza del sistema distributivo e calcolo delle superfici di riequilibrio regionale 68
Aspetti qualitativi dell’offerta di alcuni dei principali servizi all’erogazione e alle persone 68
National Parks in Italy – Sustainable Tourism Marketing Strategies 67
Socio-cultural sustainability of roots tourism in Calabria, Italy: A tourist perspective 67
La conoscenza del sistema distributivo; le superfici di riequilibrio 66
Event marketing: la comunicazione attraverso sponsorizzazioni ed eventi aziendali 66
Evaluating the quality of peripheral services on the Universiy of Calabria Campus (Italy) 66
Mega-Events and their Legacy: Image and Tourism in Genoa, Turin and Milan 65
La Costa degli Dei: un caso di marketing turistico-territoriale 64
Sustainable accommodation in a fragile tourist destination: the Matera case 64
Sustainable tourism in natural protected areas: the points of view of hosts and guests in Sila National Park. 63
La gestione degli eventi turistico-culturali nella prospettiva esperienziale 62
The ‘Diffuse Hotel’: An Italian New Model of Sustainable Hospitality 62
Urban tourism and multi-ethnic marketplaces. 62
Turismo delle radici. Strategie e politiche di marketing. 59
Marginal places and tourism: the role of Buddhist centers in Italy 59
National Parks, Territorial Brands and Co-Branding Initiatives: An Exploratory Study. 58
Storytelling as a Value Co-creation Instrument for Matera European Capital of Culture 2019. In Katsoni, V. & Spyriadis, T. (EDS) Cultural and Tourism Innovation in the Digital Era (pp. 53-65). Cham: Springer (ISBN 978-3-030-36342-0). 58
Event marketing: I grandi eventi e gli eventi speciali come strumenti di marketing 55
Il marketing dei distretti. Alcune riflessioni sulle applicazioni del marketing territoriale ai sistemi locali di imprese 48
Service Innovations and Experience Creation in Spas, Wellness and Medical Tourism 48
Processi di sviluppo dell'impresa minore in Calabria 47
storytelling 47
La costa tirrenica cosentina: un’industria turistica in attesa di prodotti evoluti 46
Storytelling and narrative marketing in the era of social media 46
Il turismo verde in Calabria: il ruolo delle aree naturali protette 45
Experiential tourist products: the role of servicescape 45
Protected natural areas as innovative health tourism destinations 45
Il turismo delle origini in Calabria: indagine sulla domanda e sull’offerta per lo sviluppo di strategie di destination marketing. 43
Eventi,marketing territoriale e immagine della città 42
National Parks today in Italy: evolution towards marketing strategies and shared patterns of governance 42
Linee-guida per un futuro piano di marketing turistico, in Osservatorio Turistico della Regione Calabria 42
Turismo delle radici e promozione all’estero dei prodotti agroalimentari italiani. Un focus sul settore olivicolo oleario. Rapporto di Ricerca. 41
Politiche di event marketing per lo sviluppo turistico calabrese 41
Tourist Marketing Policies for Protected Natural Areas: The Case of Sila National Park 40
Experiential and multisensority holidays as a form of creative tourism 40
Problemi di efficienza nella gestione degli enti locali 40
event legacy 39
The rediscovery of an ancient community event in a language minority village: the case of Bova (Italy) 39
Gli effetti economici del turismo termale 39
Events as Marketing Tools: Impacts on tourist destination image 39
Informatization of Public Administration and Citizen Satisfaction: the case of Soveria Mannelli 39
The role of experiential approach to heritage for differentiating tourist offer 39
Improving the quality of university services: University of Calabria (Italy) 39
Marketing Strategies in the age of Web 3.0 39
Not just ‘Accommodation’: the “Albergo Diffuso” Experience 38
The Pain Free Hospital Project as an instrument to improve patients’ perceived quality of health care services: experience of the Hospitals of Cosenza 38
La formazione e le figure professionali per la nascita e lo sviluppo di un distretto turistico-culturale 37
The Luigiane Thermal Baths: a tool for the deseasonalization 37
Local identity as a tourist attraction in a peripheral area: the case of Calabria, Italy 37
La politica del servizio come strumento di posizionamento sul mercato. il caso delle imprese termali 36
From the museums of objects to the virtual museums: an opportunity for local tourism development 36
Experiential and Creative Tourism: Repositioning Policies and Urban Regeneration 36
First report on roots tourism in Italy. From migratory flows to tourism flows: strategies of destination marketing for a ‘recall’ to the homeland of the Italian community around the world 35
The Peperoncino Jazz Festival: The analysis of a traveling festival 35
Research, education and tourism as place marketing tools: the case of The Jonian Dolphin Conservation in Taranto 35
Local resources as tourist attractions: the case of enogastronomics 34
Tourist Destinations and Instagram Communications Driving Sustainable Tourism Recovery: The Case of Coronavirus Pandemic 34
Italian spas today: demand and offer evolution and trends 32
The role of the local community in the repositioning process of Taranto as a sustainable tourist destination 31
vari contributi 31
Il turismo delle radici come volano per la promozione dei prodotti tipici locali 30
Local Development Through the Connection Between Roots Tourism, Local Food and Wine 27
Primer informe sobre el turismo de las raíces en Italia. De los flujos migratorios a los flujos turísticos: estrategias de marketing del territorio para promover el ‘retorno’ a la patria de las comunidades de italianos que viven en el exterior. 27
Roots tourism: a sustainable opportunity? 26
Tourism Development in Italian Natural Protected Areas: Traditional and Innovative Tools to Face Overtourism and Other Possible Negative Effects. 26
A systemic approach to the management of museum heritage: the case of Basilicata Region Museum Pole (Italy), 23
The environmental dimension of ecotourism in Italian protected areas: a comparison of two bio-geographical regions based on the assessment of accredited hiking guides 23
Exploring community stakeholders’ perceptions of mass tourism: the case of Bruges, 17
Impacts of Second Home and Visiting Friends and Relatives Tourism on Migration: A Conceptual Framework 13
An effective model of governance of natural heritage to promote sustainable development: the case of I Giganti della Sila, Italy. 12
Il turismo delle radici: ipotesi di segmentazione del mercato. 10
Innovative Web accessibility instruments as tourism marketing tools: the case of Sila National Park 8
Totale 8.267
Categoria #
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Totale 37.612


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020238 0 0 0 0 0 0 38 83 10 11 70 26
2020/20211.228 78 5 70 72 2 75 4 82 699 76 2 63
2021/2022923 47 139 5 61 80 11 6 131 31 28 128 256
2022/20231.518 110 162 38 130 163 122 33 102 176 117 206 159
2023/20242.149 186 152 187 190 187 167 188 178 130 138 175 271
2024/20251.545 241 343 210 148 257 286 60 0 0 0 0 0
Totale 8.267